Afrader: Sony Ericsson W300i

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larske

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
In navolging op mijn vorige topic over de Motorola toestellen nog een gigantische afrader! De Sony Ericsson W300i. Dit toestel wordt nu o.a. bij T-mobile verkocht als de prepaid als kunner. Het lijkt heel interessant omdat het een walkman toestel is met camera, fm radio en mp3 speler. Nu is er ook niks mis met deze functies, ze werken allemaal goed.

Maar toen ik het ding kocht kon ik al meteen niet mmsen, ook na het ontvangen en installeren van de instellingen van zowel t-mobile als sony ericsson deed het ding niks. Ik ben er toen mee terug naar de winkel gegaan en heb toen direct een nieuw toestel gehad, ik kon toen zowaar mmsen.

Goed dat was probleem 1 want nadat ik het toestel enkele weken had was ik iedere keer beltegoed kwijt terwijl ik er niks mee deed. Het toestel stond alleen maar aan. Ik ben toen weer terug naar de winkel geweest en heb van hun toen een nieuwe simkaart gekregen, hiermee zou het opgelost moeten zijn. Mooi niet dus, al meteen na het gebruiken van de nieuwe simkaart was ik weer beltegoed kwijt.

Ik heb toen eens de simkaart in een ander toestel gedaan en wat ik al dacht: er werd geen beltegoed meer afgeschreven. Ik heb toen de Sony Ericsson nog eens goed bekeken en daar staat continu een gprs verbinding aan die niet uit te zetten is. De data teller staat namelijk als het toestel 2 uur aan staat ook op 2 uur. Na vragen bij Sony Ericsson hoe ik deze uit kan zetten kan dat blijkbaar dus gewoon niet.

Hierover ben ik nu nog bezig met T-mobile en sony Ericsson maar een oplossing is er nog niet.

Dus als je je beltegoed ook echt wil gebruiken en niet zo door wil spoelen dan zou ik dit toestel niet aanschaffen :)

GPRS verbinding.

Hallo ik heb bij mijn telefoon de Nokia N80 (pre-paid) GPRS ook continu aan staan dag en nacht maar zolang ik geen data verbruik ( verstuur of ontvang ) kost het me niks ,dus ik denk dat het bij jou niet aan het feit ligt dat gprs aan staat,dat er bel tegoed verdwijnt.:o

Oh, dat dacht ik.. Naja dan weet ik het ook niet, het zit iig in het toestel, want dezelfde simkaart heeft met een ander toestel het probleem niet.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen trouwens een Nokia N80 prepaid? Gewoon veel geld neergeteld voor een los toestel ofzo?

Overigens heb ik hele goeie ervaring met SE. Ikzelf heb de k700i gehad, prima en perfect ding! :D

Vrienden van mij hebben de k750i, de w800i en de k800i, allemaal stuk voor stuk er prima over te spreken :)

Misschien staat er nog iets in de instellingen verkeerd bij jou, dat ie steeds dingen gaat versturen of ophalen?

t-mobile heeft 2 soorten abbonnementen voor GPRS en UMTS.

Betalen per MB en betalen per minuut online. Ik denk dat daar je probleem zit.

Niet kunnen MMS'en is echt een kwestie van de verkeerde instellingen hoor. Het is even prutsen, maar uiteindelijk lukt het wel.

GPRS kan gewoon aanstaan, maar als je er niks mee doet maakt hij geen verbinding.. heb je niet toevallig voicedialing ingesteld dat ie de hele tijd gaat bellen? Heb het ook gehad met m'n telefoon.. had m'n vriendin "Stefanie" ingesproken en op de headset zit zo'n knopje die na het indrukken deze functie ingeschakeld. Als ik dan m'n vriendin roep >> belt Stefanie. Erg leuk als je in Belgie zit :p

n80

Oh, dat dacht ik.. Naja dan weet ik het ook niet, het zit iig in het toestel, want dezelfde simkaart heeft met een ander toestel het probleem niet.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen trouwens een Nokia N80 prepaid? Gewoon veel geld neergeteld voor een los toestel ofzo?

Ik heb voor mijn N80 400,- euro betaald en daar mijn pre-paid kaart van KPN in gedaan.

(Ik weet dat het hier dood is, maar dit is om te bewijzen dat het niet aan SE of T-Mobile lag, en de W300i echt geen afrader is!)

Ik heb ook de W300i, en ik heb nergens last van.

Ik heb hem wel simlock vrij laten maken en nu een Vodafone simkaart erin,
maar toen ik GPRS aan had staan met mijn (toen nog) Orange simkaart.

Het ligt er idd aan of je bestands overdracht aan hebt staan, en dat kun je gewoon instellen hoor.

Kijk maar eens bij Settings>Conectivity, daar staat zat om mee te prutsen.

Mvg. TimeWaster

wie kan mij helpen

halo wie kan mij helpen ik heb sony ericson w300i waaneer als ik aanzet dan vraagtze usb verbinding dan kan ik niks doen of niet uit zeten als ik baterij uit doet , als ik terug insteek baterij en gsm open doet dan vraagtze nog usbverbing ii kan niet gwoon uit zeten usbverding wie kan mij helpen a.u.b :(

Welkom Jankan,

Het is op Helpmij niet toegestaan je vraag in die van iemand anders te stellen. Daarnaast stamt het topic uit 2006.

Graag je eigen vraag aanmaken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan