Afrekenen internet gebruik.

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.J.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Forummers,

bestaat er software waarbij je bij gebruik van een draadloos netwerk/internet, kunt zien hoe lang een bepaalde PC op dat netwerk is geweest?
Het gaat om de aanleg van een draadloos netwerk in een gebouw. Dat netwerk kan dan door klanten gebruikt worden om het internet op te kunnen, maar ik wil ze dan daar wel een rekening voor kunnen sturen. Zodat het kostendekkend is, het is extra service.

Fonz

Ik kon zo 1,2,3 geen software vinden voor dat doel. Trouwens, achteraf een rekening sturen is vaak ingewikkeld en tijdrovend. Je zal dan dagelijks/wekelijks/maandelijks aan de hand van mac-adressen en tijden die een softwarepakket heeft opgeslagen, een lijst moeten maken en vervolgens rekenigen moeten versturen. Handiger is het om volgens het pre-pay systeem te werken. Er zijn complete sets te koop (accespoint,antenne en bon-printer) waar je vooraf voor een bepaald bedrag toegang krijgt op het netwerk. je betaald dan een X bedrag, je ontvangt een bon met een code en kunt voor een vooraf ingestelde tijd gebruik maken van het netwerk.

Dat dacht ik ook al.
Het systeem waar hotels enzo mee werken.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en zoeken.

Fonz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan