• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afronden datalabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook het probleem met het disabelen van een meetpunt is opgelost. Her en der in de modules en ook in de naamgevingen stonden verwijzingen voor 5 grafieken. Dit is nu aangepast en het lijkt goed te werken. Nu verder met optimaliseren.

Ik zal het draadje op afgehandeld zetten en wil hiermee Cow118 bedanken voor al zijn hulp en geduld, zonder hem zou dit niet gelukt zijn.

mvg
Marco
 
Het programma werkt nu redelijk, met meer dan 20 grafieken is het wel erg traag.

Ik zit nu nog met een print probleem.
Voor het printen (>Charts,>File, >Print) zijn er een tweetal opties.
1 Je kan een selectie maken van de grafieken die je geprint wil hebben (frame 1 in usPrint) waarbij de geselecteerde grafieken op 1 pagina uitgeprint worden.
2 Je kan alle grafieken van de sheet Data uitprinten en daarbij aangeven hoeveel grafieken je op 1 pagina wilt hebben.

Voor de usPrint heb ik behoorlijk wat code nodig gehad om bepaalde keuze opties uit te sluiten, het lijkt te werken maar volgens mij is het niet erg clean. Het is de bedoeling dat als ik in Frame1 ergens een keuze maak dat de keuze mogelijkheid in Frame2 wordt gedisabled. Het moet waarschijnlijk met een klasse module geregeld worden.

Optie 2 krijg ik niet voor elkaar. Ik heb geprobeerd door steeds de range te laten opschuiven zodat uiteindelijk alle grafieken uitgeprint worden.
Code:
Sub PrintAlles(bAllesTonen)
     
      Snelheid False
           r = 1
           With Sheets("Grafieken")
            Set c = .Range(.Cells(r, 4), .Cells(1449, 4)).Columns(1)
           End With
     
     If bAllesTonen = True Then
          c.EntireRow.Hidden = False
     Else
          
          c.EntireRow.Hidden = True
          nGrf = usPrint.Frame2.Controls("P_01").Value
          For jj = 1 To 27
            i = 1
            For j = 1 To nGrf
                 i1 = i1 + 1
                 c.Offset((i - 1) * 51 + 1).Resize(50).EntireRow.Hidden = False 'Afstellen in relatie met de rijhoogte!!
                 i = i + 1
            Next
           r = nGrf * 51 + 1
           With Sheets("Grafieken")
             Set c = .Range(.Cells(r, 4), .Cells(1449, 4))
           End With
          
            Unload usPrint
            MijnCamera i1
         Next
     End If
          
          Snelheid True
End Sub

Stel je selecteert 1 grafiek per pagina. De used range is regel 1 tot regel 1449. Na 1x de loop te zijn doorlopen zijn alle regels van de grafieken sheet vanaf 53 verborgen, hierna zou de range regel 53 tot regel 1449 moeten worden waarbij dan de regels 1 tot 52 en 103 tot 1449 verborgen dienen te zijn. Dus eerst grafiek 1 zichtbaar en dan print, vervolgens grafiek 2 zichtbaar en dan print enz.
 

Bijlagen

  • Afronden numberformat 3.30.xlsm
    1,2 MB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan