• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afronden in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

confec

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2013
Ik wil graag een waarde in een cel met daarin een formule afronden (bijvoorbeeld 9,3 wordt 9.5 en 10.2 wordt 10) maar de formule zelf niet veranderen ondat dit dan invloed heeft op andere berekeningen (dus bijvoorbeeld niet met =afronden()). Kan je dit bewerkstelligen door de setting van een cel aan te passen?

Wie kan mij helpen?

Zet de opmaak eens op getal met nul decimalen.

Ik denk niet dat dit gaat.
Wil je wel een afgerond getal zien dan zal je gebruik moeten maken van een hulp cel of de vervolg formule aan moeten passen.
Zonder verder xls voorbeeld bestandje wordt het moeilijk om tot een oplossing te komen.

Je hebt gelijk Willem; slordig gelezen.

Dank voor jullie antwoorden.
De oplossing zit er helaas nog niet bij; de getallen moeten zichtbaar zijn op hele en halve (dus ook op 1 decimaal) maar de formule moet exact doorberekenen.
Nog ideeen?

Bijlagen

Dank je, had gehoopt dat het makkelijker kon maar denk dat ik iets onmogelijks wil.
Zoals jij het doet had ik het ook al bedacht maar dan moet ik al mijn formules aanpassen, veel werk
(kan b.v. wel je celeigenschappen op breuken zetten en dan voor halve kiezen dan doet "hij"het ook goed maar dan ziet het er zo onoverzichtelijk uit)

Je wilt iets anders dan je had.
Dus krijg je wat anders en dan zul je dus altijd je formules moeten aanpassen.
Het is dus tussen 2 "kwaden" kiezen, of je past de formules aan of je houd het zoals het is.(helaas)

Klopt, ik ga mijn formules aanpassen:confused:, dank voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan