• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afronden met notatie Euro 2 decimalen nul

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Ik moet een lijst tarieven met een percentage aanpassen. Dat kan met plakken speciaal.

Maar dan krijg ik getalen met 2 cijfers achter de komma.

Deze zou ik graag als Euro valuta willen weergeven met 2 decimalen maar de decimalen moeten dan 00 zijn.

Bijv

14,42 wordt Euro 14,00
15.72 wordt Euro 16,00

Hoe kan ik deze funcite aan iedere cel meegeven?

Alvast dank

Je kunt hiervoor het volgende doen:

Stel de velden in als "valuta"
Twee decimalen

In de doelcel geef je de volgende formule in:

=INTEGER(getal)
voorbeeld:
B3=€14,00
C3=106%
D3=INTEGER(B3*C3)
levert het resultaat €14,00

Is dat wat je bedoelt

De formule van Afronden heb ik wel gevonden.

Alleen door het op deze manier te doen moet het in een aparte/extra kolom en ik zou het graag in dezelfde kolom willen doen.

snarf54,
Jekunt deze notatie opgeven in celeigenschappen voor afronden naar beneden:
_-€ * #.##0_-;_-€ * #.##0-;_-€ * "-"_-;_-@_- hiermee wordt € 14,72 omgezet naar €14.
Echter zonder decimalen. Ik zie er de zin niet van in om decimalen te gebruiken als je toch een rond getal wilt zien. Dat denk ik zomaar.
_-€ * #.##0_-;_-€ * #.##0-;_-€ * "-"_-;_-@_- Deze notatie rondt af naar boven. Wel eerst in Celeigenschappen naar Valuta gaan en dan voor Aangepast kiezen.

Dank.

De aangeboden oplossingen leveren uiteindelijk wel het beoogde resultaat op maar niet in 1 stap.

De functie met INTEGER in een extra kolom komt op hetzelfde neer als AFRONDEN.

Ik zocht iets zonder een extra kolom.

Heb het even met de aangepaste celeigenschappen geprobeerd, dan krijg je idd afgeronde getallen maar zodra je plakken speciaal doet - vermenigvuldigen is deze weer weg. Je kunt dan natuurlijk de kolom weer selecteren en opnieuw de eigenschappen erin zetten.

Denk dat de genoemde oplossingen het maximale zijn. Bedankt voor het meedenken.

Ik weet niet wat er aan de hand kan zijn, maar bij mij blijft na plakken speciaal vermenigvuldigen de celeigenschap behouden.

Werk met Office 2003.

Laatst bewerkt:
Ja ik werk ook met Office 2003.

Zal het morgen nog eens proberen.

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan