Afronden op 5 eurocent

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkVS

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2018
Hoi

Sinds 01/12/2019 moet er afgerond worden op 5 eurocent. Dwz: bedragen eindigend op 1 of 2 cent dienen afgerond naar beneden naar 0 cent, bedragen eindigend op 3 of 4 cent dienen afgerond naar boven naar 5 cent, bedragen eindigend op 6 of 7 cent dienen afgerond naar beneden naar 5 cent en bedragen eindigend op 8 of 9 cent dienen afgerond naar boven naar 0 cent.
Ik gebruik een formulier waar ik de verkoop vh produkt inbreng, en onderaan wordt het totaal gemaakt (som). De notatie vd som moet ik instellen op euro met 2 decimalen, maar hoe kan ik de afronding op 5 cent afdwingen? :confused:

=afronding(a1/5;2)*5

en in vba
Code:
Cells(1, 2) = Application.WorksheetFunction.Round(Cells(1, 1) / 5, 2) * 5

Laatst bewerkt:
@pasan

dit is in Excel neem ik aan. Ik zoek een oplossing voor Access VBA.

Ik zoek een oplossing voor Access VBA.
Dan heb je je vraag in het verkeerde forumonderdeel geplaatst, je hebt de vraag gesteld in het VBA onderdeel en pasan heeft je een vba oplossing gegeven.

@gast0660

volgens jou is VBA (Visual Basic for Appl) dan enkel voor excel?

Tuurlijk niet, ik bedoel alleen, als je een access vraag hebt is het beter om de vraag in het access onderdeel te plaatsen,of duidelijk te maken dat het over access gaat. Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt.

De functie Round werkt in Access exact hetzelfde, alleen is de parameter anders omdat je niet vanuit een cel werkt, maar vanuit een veld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan