• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afronden van tijd naar kwartieren in 0.3 -0.5 en 0.8

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan777

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
hallo

ik heb al wat berichten doorgebladert met afronden van tijd maar dit is nog niet duidelijk
(als het er al in voorkomt)

ik ben voor iemand die een urenlijst wil bijhouden voor personeel bezig met tijden uren verantwoording, dit is al prima in orde en werkt ......alleen......... de afrondingen van kwartieren. bv. 7:45 uur moet worden 7,8 , en 7:30 uur moet worden 7,5 en 7:15 uur wordt 7,3 , (vraag niet waarom, ze willen het zo)

dus met mijn formules van tijd die ik erin heb komen we nu keurig uit op bv 5:45 uur en dat moet dus 5,8 worden.

bij het optellen van de dagresultaten kan het zijn dat we dan in een week uitkomen op
5,8 + 5,3 + 7,5 + 7,8 + 8,0 = 34,4 . dit mag dan wel weer zo blijven staan en wordt zo verwerkt.

wie kan een helpende hand bieden?

weet iemand een formule die ik erin kan verwerken om dit te bereiken?

in bijgaand voorbeeldbestandje moeten in kolom K dus de afrondingen plaatsvinden in resp.
0.3 (15 min.) , 0,5 (30 Min.), en 0, 8 (45 min.)

ik hoor het graag

groetjes johan

Bijlagen

Zou het zo werken?

Cobbe

Laatst bewerkt:
Johan,
Als A1 de broncel is met de tijdwaarde, plaats je deze formule in A2
=UUR(A1)+AFRONDEN.BOVEN(MINUUT(A1)/60*10;1)/10
Deze zorgt dan voor de gewenste uitkomst.
Gr. Ton

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan