• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Afronding getal (blokken van 15 minuten)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Zie document.
P4 = 4
Q4+R4 mogen niet meer zijn dan P4

Je gaat dus uit van het aantal minuten N4
Q4 = 2/3
R4 = 1/3
Daar blokken van maken 15 minuten

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Die geeft gelijk fout bij doortrekken in Excel 2007 H&S.

Deze misschien

Code:
=ALS(REST(2/3*N4/15;1)>REST(1/3*N4/15;1);AFRONDEN(2/3*N4/15;0);GEHEEL(2/3*N4/15))

Even op je andere PC?
Ja, heb je gelijk aan. Helaas ziet de layout van Excel er daar niet uit.

T8 4+2 = 6 geen 5 ?
Bericht automatisch samengevoegd:

Helaas de uitkomsten kloppen niet in de voortgang van de kolommen (doortrekken).

Ik zal het originele complete document plaatsen. Dan kunnen jullie zelf doortrekken en controleren.

Heb op de nieuwe pc die van AH geprobeerd en klopt ook niet. Lijkt mij dan simpel van elkaar aftrekken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik stop ermee. Kijk even naar de nieuwe pc en je hebt weer ellende. Gezeur op de oude pc over automatiche bijwerken van koppelingen is uitgeschakeld. Wat heb ik aan die ellende. Zo kun je toch niet werken!

@ Senso

T8 4+2 = 6 geen 5 ?​

Jouw rekening gaat nooit kloppen als je altijd maar blijft afronden, de ene keer naar boven en de andere keer naar beneden.

Het begint al bij jouw kolom M, dan bij kolom N.
Bij kolom P ga je het getal ineens verhogen om daarna in kolom Q via een formule het getal te laten afronden. Daarna ga je in kolom R het getal van kolom Q aftrekken van het getal in kolom P.

Pffff, hoe wil je nu dat dit nog allemaal klopt??

1761496759838.png

Ja, daar heb je volkomen gelijk in. Ik weet niet meer wat ik allemaal gedaan heb. Is gewoon dom hè. Maar goed, uiteindelijk zijn de uitkomsten kloppend en kan ik er mee werken.
Bedankt voor de hulp. 👍

Ik had één radiatorkachel en nu twee. De berekende tijd was voor één radiator. Echter nu kan ik het verdelen over twee. Blokken van 15 minuten is de instelling op de Brennenstuhl schakelklok. 1/3 - 2/3 is een beetje gokwerk en gekeken naar de uitvoering van radiatorkachel.

Terug
Bovenaan Onderaan