gertjan1986
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jan 2011
- Berichten
- 128
Beste mensen,
Ik heb een probleem met mijn excel blad. Ik wil afschrijvingen op een regel hebben maar ik heb geen idee hoe het moet.
In mijn voorbeeld bestand heb ik nu de investeringen op twee regels staan en uitgetypt hoe ik het zou willen hebben.
Ik wil de afschrijvingen van investeringen inzichtelijk maken.
Het gaat om een lineare afschrijving. Nu wordt de investering in Q2 betaal en verder, vnaaf het einde van de kwartaal wil ik de afschrijving laten lopen. Vanaf dan wil ik de afschrijving laten lopen dus 2 kwartalen. in Q1 2025 vindt dan de laatse afschrijving plaats.
Mocht de investering naar Q3 gaan dan 1 kwartalen in het eerste jaar en kwartaal vier 0 kwartaal., deze loopt vanaf het nieuwe jaar.
Het liefst gebruik ik geen extra kolommen. Als het echt niet anders kan dan wel.
Ik heb hier al eens eerder over gepost maar ik kan de link niet vinden.
Alvast bedankt.
gr
Bekijk bijlage Afschrijving L2.xlsx
Ik heb een probleem met mijn excel blad. Ik wil afschrijvingen op een regel hebben maar ik heb geen idee hoe het moet.
In mijn voorbeeld bestand heb ik nu de investeringen op twee regels staan en uitgetypt hoe ik het zou willen hebben.
Ik wil de afschrijvingen van investeringen inzichtelijk maken.
Het gaat om een lineare afschrijving. Nu wordt de investering in Q2 betaal en verder, vnaaf het einde van de kwartaal wil ik de afschrijving laten lopen. Vanaf dan wil ik de afschrijving laten lopen dus 2 kwartalen. in Q1 2025 vindt dan de laatse afschrijving plaats.
Mocht de investering naar Q3 gaan dan 1 kwartalen in het eerste jaar en kwartaal vier 0 kwartaal., deze loopt vanaf het nieuwe jaar.
Het liefst gebruik ik geen extra kolommen. Als het echt niet anders kan dan wel.
Ik heb hier al eens eerder over gepost maar ik kan de link niet vinden.
Alvast bedankt.
gr
Bekijk bijlage Afschrijving L2.xlsx