• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afschrijvingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan1986

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Berichten
128
Beste mensen,

Ik wil de afschrijvingen van investeringen inzichtelijk maken.
In cel M5 wil ik de afschrijving hebben. Het gaat om een lineare afschrijving. Nu wordt de investering ( 200.000 eu) in Q2 betaald. Vanaf dan wil ik de afschrijving laten lopen dus 3 kwartalen. in Q1 2025 vindt dan de laatse afschrijving plaats.
Mocht de investering naar Q3 gaan dan 2 kwartalen in het eerste jaar en kwartaal vier 1 kwartaal.

Hieronder het voorbeeld bestand.
Ik hoor graag van jullie.
Bekijk bijlage Map1.xlsx
 
Gertjan,

alvast een begin
voor vervolg zelf even aangeven hoe het resultaat moet weergegeven worden.

mvg


Leo
 

Bijlagen

  • Afschr L.xlsx
    18,8 KB · Weergaven: 35
Hoi Leo,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb echter wel het volledige investering in het kwartaal nodig omdat hier ook andere formules mee worden berekend. Is het mogelijk om die 200.000 in het kwartaal te laten?

groet,
Gertjan
 
Dag Gertjan

meer in deze richting dan ?


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Afschr L2.xlsx
    18,9 KB · Weergaven: 21
ben misschien erg vervelend maar ik zoek echt iets waar geen kolom datum toevoeg (die staat erboven) en waar in de kwartaalplanning echt alleen de investering in staat. De kwartaalplanning is namelijk bedoeld om lale investeringen inzichtelijk te maken per kwartaal. Als daar de afschrijvingen doorheen lopen dan klopt dat nite meer.
 
kan pas vanavond aanpassingen doen maar weet
je al waar je die afschrijvingen voor de jaren die volgen wilt ?
misschien dit even manueel invullen in voorbeeld.

mvg

Leo
 
Dag Gertjan,

ik heb er dit van kunnen maken


mvg

Leo
 

Bijlagen

  • Afschrijving L.xlsx
    20,7 KB · Weergaven: 22
Hoi Leo,

Bedankt is opzich niet verkeerd. Dacht dat het wel met een kortere formule moest gaan lukken.
Wat als ik er nu twee investeringen wil plaats vinden in verschillende kwartalen voor het zelfde project. Dan werkt het eerste en laatse kwartaal niet.

Gr
Gertjan
 
Dag Gertjan,

zelf zou ik ze op een nieuwe rij zetten, formules zijn eenvoudig naar beneden door te trekken,
maar als je ze liever op zelfde rij hebt dan is deze goed


mvg

Leo
 

Bijlagen

  • Afschrijving L2.xlsx
    20,7 KB · Weergaven: 23
Beetje erg laat bericht maar ik heb er mee gewerkt maar lukt toch niet helemaal.
Ik heb nogmalas een bestand toegevoegd. Ik heb de investeringen over 2 jaar uitgesmeerd en deze bedragen worden aan het einde elk kwartaal in gebruik genomen. Vanaf het volgende kwartaal wordt er afgeschreven. In het bestand heb ik handmatig de cijfers ingevuld zoals ze nu staan. Onder elkaar dus. Het bestand wordt daardoor erg groot. Nu wil ik dus dat 1 project 1 regel bevat en dus dat die met een formule wordt samengevoegd. Ideeen?

Bekijk bijlage Afschrijving L2.xlsx

gr
Gertjan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan