• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afschrijvingstabel overzetten naar nieuw boekjaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Berichten
424
Hallo,

In bijlage nog een bestandje ivm afschrijvingen.
In kolom I, K, M en N staan formules die onaangeroerd moeten blijven.

Nu zou een macro het volgende moeten kunnen realiseren.

Het eerste wat moet gebeuren is dat de bedragen die in de kolom M staan naar de kolom J moeten gaan. Niet bij optellen, de bedragen moeten gewoon naar daar gebracht worden. (dus nu word dit manueel gekopieerd, maar op 5600 lijnen is dit een tijdrovende bezigheid) Kolom M is 1 van de kolommen waarin een formule staat en die moet wel behouden blijven.

Dan zouden de bedragen die in de kolom G staan naar kolom F moeten gaan. Als er niets staat moet er niets gebeuren.

En als laatste moet de dat die in cel I2 staat naar cel F gaan en in I2 moet dan 31/12 van dit jaar komen, dus 31/12/2008. En de datum van M2 moet naar J2 en in M2 komt eveneens 31/12 van het huidig jaar dus 31/12/2008.

De subtotalen zijn formules, dus die blijven ook onaangeroerd.

Zo'n macro zou meer dan 45 minuten aan kopiëren en plakken besparen.

Groeten,
Mark
 

Bijlagen

  • Afschrijvingstabel overzetten naar nieuw boekjaar.xls
    32,5 KB · Weergaven: 48
In het bestand heb ik een macro bijgevoegd die
- de gegevens van M-kolom in J-kolom plaatst. (formules worden overgeslagen)
- de gegevens van G-kolom in F-kolom plaatst. (formules en lege cellen worden overgeslagen)
- de datums aanpast van F2, I2, J2 en M2.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Deze werkt perfect, ga hem in de week eens proberen op het werk om te kijken of het in het grote bestand ook werkt.
Dat zal dan een pak tijd besparen dank zij jou!

Ik heb een kleine aanpassing gedaan. In kolom M staat een formule, dus heb ik een apostroof voor de regel (Cells(iSRij, "M").Value ="") gezet.

De regel voor het declareren heb ik een beetje aangepast.
Ik heb Dim iSRij, iRij As Interger veranderd in Dim ISRij As Integer, iRij As Integer.
Ben zo een beetje in een boek aan het studeren en daar staat in als je Dim ISRij, iRij As Integer zet er niets gezegd word over iSRij en het dan als variant gedeclareerd is. Dus ik denk dat ik dit mocht veranderen.

Als hij morgen op het werk werkt laat ik je het weten en dan ben ik enorm verder geholpen dankzij jou.

Groeten,
Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan