Afsluit & Opstart probleem na updaten van XP...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Heb gisteren mijn XP-home geupdate, sindsdien irritante opstart dingen...vraagt ineens om gebruikersnaam en wachtwoord, die ik nooit heb ingesteld....hoe deze weg te krijgen???

Verder bij het afsluiten, had ik normaal 3 grote iconen in beeld,(annuleren,afsuiten en opnieuw opstarten)....nu een klein blok in midden van t scherm met een keuze menu wat ik wil doen, wel dezelfde mogelijkheden, maar wil dat ouwe vertrouwde weer terug!

groeten heat

systeemherstel in bueauacc? even terug zetten, dat de pc nog goed werkte!

Heb je misschien meerdere gebruikers actief, dan krijg je ook de opties die je noemt.

Mvg

Het lijkt erop dat de manier waarop je je moet aanmelden en weer afmelden (en dus ook afsluiten) is gewijzigd, geen idee hoe het komt. Kijk eens in config scherm -> gebruikers en kijk daar even onder de optie "de manier waarop gebruikers zich aan moeten melden", waarschijnlijk staat daar nu iets als dat het verplicht is ctrl-alt-del te gebruiken om je aan te melden.

Ik ben gewoon de enige gebruiker, wil gewoon mijn pc aanzetten/opstarten en dan met mijn buroblad beginnen....en niet eerst wachtwoord rommel gaan invoeren!
Trouwens als hij om t wachtwoord vraagt, en ik druk annuleren...start ie ook gewoon door naar het buroblad!

heat

Nou ik snap er niet veel meer van, bij gebruikersaccounts in het configuratie scherm kan ik al helemaal nix veranderen!!!

Staan 3 iconen 1:mijn naam als beheerder van deze computer, 2:Gast, gastaccount is uitgeschakeld, en 3: Asp.net machine A.... , met beperkte rechten met ww beveiligd.

Opstarten nog ff gedaan, maar vraagt hier alleen om mijn naam, zonder ww in te voeren op okay gedrukt, en de pc start nu ook gewoon door?????

groeten Heatseeker....

Seeburg100, systeem herstel is wel lekker kort door de bocht....moet toch ook gewoon dit op een simpele wijze kunnen veranderen?... nou ja wat is simpel???

Geplaatst door Heatseeker
Seeburg100, systeem herstel is wel lekker kort door de bocht....moet toch ook gewoon dit op een simpele wijze kunnen veranderen?... nou ja wat is simpel???
kort door de bocht? ik zou dit niet gezegt hebben als het weken geleden zou zijn, die update,s, maar als je dit gisteren gedaan hebt, vind ik dit best een prima oplossing, als ik het fout hebt, moet iemand maar zeggen waarom dan? je kan daarna toch de update,s weer installeren, maar dan gewoon goed kijken wat je installeer?

Okay...is niet grof bedoeld hoor, maar met 98se ook al eens gehad in het verleden en was toen gewoon kwestie van iets wegvinken en opnieuw opstarten....zou toch met xp ook kunnenen?

Link van Arthur ook geprobeert, hielp ook niet!

heat

het maakt mij niet uit hoor wat je doet! je kan natuurlijk gaan zoeken tot je een onsje gaat wegen, je kan ook nog meer problemen krijgen door allerlei, opties te gaan proberen, het mooie van xp is systeemherstel, soms en dan zeg ik echt met nadruk, soms, is systeemherstel een goede optie, als het maar een dag geleden is oid, en je hebt geen belangrijke zaken in de tussenliggende tijd op je pc gezet! in windows98 had je deze mogelijkheid niet. maar gelukkig is er xp!:)

Okay seeburg100, toch maar systeemherstel gedaan...alles werkt weer zoals ik het graag wou....weer even bij windows update gekeken en ja alle 10 updates staan er weer voor me klaar... maar uit alle 10 kan ik niet goed zien welke van deze 10 uploads de problemen gaf!

groeten heatseeker

ik heb gezocht voor je, of ik iets kon vinden over de hotfix, update,s, maar helaas, je kan misschien proberen een voor een, en dan rebooten, en kijken of het goed blijft? na elke update, zo ja prima, zo nee, weet je welke update problemen geeft!

Geplaatst door Heatseeker
Okay seeburg100, toch maar systeemherstel gedaan...alles werkt weer zoals ik het graag wou....weer even bij windows update gekeken en ja alle 10 updates staan er weer voor me klaar... maar uit alle 10 kan ik niet goed zien welke van deze 10 uploads de problemen gaf!

groeten heatseeker

Beetje omslachtig, maar als je echt wilt weten welke de boosdoener is, kun je je updates 1 voor 1 installeren en kijken bij welke het fout gaat.

Je kunt altijd weer terug naar systeemherstel:D

Okay dat ga ik dus doen nu....jullie horen nog van me

Heb nu wel herstelpunt gemaakt, moet nu voor de 2e keer de updates ophalen....staat die vorige rommel nu nog wel in mijn pc?...onder dubbele of overbodige bestanden?

heatseeker

Die vorige rommel hangt af van welk systeemherstelpunt je terugzet. Goed naar datum en tijd kijken. Je kunt altijd voor en achteruit met systeemherstelpunten (mits je C schijf niet vol is)

De 3e upload was raak....dit is m....

Microsoft .Net Framework versie 1.1 (Nederlands) 23.1 Mb

Zegt jullie dit iets?

Groeten heat

Mij niet, maar ik vind het wel vreemd dat een gewone update gelijk je instellingen verandert. Zou toch niet zo mogen zijn. Tenminste, bij mij verandert er niets als ik ze allemaal tegelijk download.

Misschien een combinatie met een bepaalde instelling. Maar ja, zie daar maar eens achter te komen:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Nou weer ff een herstelpunt doen en alles ophalen wat wel goed is.... de dingen die ik heb gedownload maar na een herstelpunt niet worden gebruikt, waar blijven deze dan?

heat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan