Afsluit probleem Window XP sp 2: schermpjes MSN, ccAp

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik krijg regelmatig bij het afsluiten van die kleine schermpjes met zo'n statusbalkje te zien die zeggen dat bepaalde programma's waaronder MSN en ccAp niet goed zijn afgesloten of zoiets. Wat houden deze schermpjes in, en belangrijker, hoe kom ik er vanaf?
Ik heb Win XP prof sp 2.
 
Tja, wat er staat, in die programma's is een activiteit niet afgesloten voordat je de PC afsluit. Meestal staat er een knop bij "Nu afsluiten".
 
ccap heeft met norton te maken.
 
Wat doe je er aan want afsluiten is afsluiten en zit niet te wachten op die schermpjes steeds. Het kan geen kwaad neem ik aan, maar ik sta toch elke keer te kijken.
 
CcAp is inderdaad van Norton Internet Security (om precies te zijn), en wat betreft msn dat ken ik wel. Wat ik er aan heb gedaan is in de registry (via regedit, kies start, uitvoeren en type dan regedit) iets veranderd waardoor windows vanzelf gelijk het programma stopt als het hangt.

Automatically Kill Programs At Shutdown

Don't you hate it when, while trying to shut down, you get message boxes telling you that a program is still running? Making it so that Windows automatically kills applications running is a snap. Simply navigate to the HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop directory in the Registry, then alter the key AutoEndTasks to the value 1.

Note: the key 'AutoEndTasks' might not exist. If not, simply create it with a value of 1. To disable the AutoEndTask feature, simply change the value back to 0.

Nu moet het werken als het goed is.
 
CcAp is inderdaad van Norton Internet Security (om precies te zijn), en wat betreft msn dat ken ik wel. Wat ik er aan heb gedaan is in de registry (via regedit, kies start, uitvoeren en type dan regedit) iets veranderd waardoor windows vanzelf gelijk het programma stopt als het hangt.

Automatically Kill Programs At Shutdown

Don't you hate it when, while trying to shut down, you get message boxes telling you that a program is still running? Making it so that Windows automatically kills applications running is a snap. Simply navigate to the HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop directory in the Registry, then alter the key AutoEndTasks to the value 1.

Note: the key 'AutoEndTasks' might not exist. If not, simply create it with a value of 1. To disable the AutoEndTask feature, simply change the value back to 0.

Nu moet het werken als het goed is.


Ok, ik heb de waarde in 1 veranderd, hij stond op 0. Hopelijk helpt het nu. Dank!
 
laat ons weten als het is gelukt :thumb:
 
laat ons weten als het is gelukt :thumb:

Nou nog steeds niet hoor, nog steeds die 'programma beeindigen' schermpjes.
Ik heb er wel voor gezorgd in het register dat windows sneller afsluit met deze functie:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
AutoEndTasks : 0
HungAppTimeout : 100
WaitToKillAppTimeout : 100

en:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurentControlSet\Control
Klik dan 2x op "Waitokillservice" en verander de waarde van 20000 naar bijvoorbleed 200. Een lagere waarde is niet aan te raden.

Zou dat er mee te maken hebben dat ik steeds die schermpjes krijg misschien?
 
een lagere waarde is niet aan te raden zeggen ze omdat windows programma's sneller tot time-out programma's gaat rekenen (niet reagerende programma's) en dat willen ze voorkomen maar je kan em ook op 1 zetten want zelfs als een prog getimeout is dan draait het nog steeds door. kijk anders ff hier > http://www.retestrak.nl/Html/tweaks.htm
hier kun je die dingen vinden.
 
een lagere waarde is niet aan te raden zeggen ze omdat windows programma's sneller tot time-out programma's gaat rekenen (niet reagerende programma's) en dat willen ze voorkomen maar je kan em ook op 1 zetten want zelfs als een prog getimeout is dan draait het nog steeds door. kijk anders ff hier > http://www.retestrak.nl/Html/tweaks.htm
hier kun je die dingen vinden.

Welke moet ik op 1 zetten?
 
en:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurentControlSet\Control
Klik dan 2x op "Waitokillservice" en verander de waarde van 20000 naar bijvoorbleed 200. Een lagere waarde is niet aan te raden.

Zou dat er mee te maken hebben dat ik steeds die schermpjes krijg misschien?


ALs je die op 1 zet, want dat is de timer na wanneer windows een programma tot niet meer toegankelijk (niet reagerend) rekent, dus wss als je die op 1 zet wordt het sneller afgesloten.
 
en:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurentControlSet\Control
Klik dan 2x op "Waitokillservice" en verander de waarde van 20000 naar bijvoorbleed 200. Een lagere waarde is niet aan te raden.

Zou dat er mee te maken hebben dat ik steeds die schermpjes krijg misschien?


ALs je die op 1 zet, want dat is de timer na wanneer windows een programma tot niet meer toegankelijk (niet reagerend) rekent, dus wss als je die op 1 zet wordt het sneller afgesloten.

Ik heb hem weer op 20000 gezet, hoe hij stond dus. Ik blijf die 'programma beeindigen' schermpjes houden bij het afsluiten, ccAp, MSN maar ook Explorer.exe terwijl ik die laatste toch echt heb gesloten vreemd genoeg.
 
ik zou die regel terug zetten naar 1 ofzo zodat die programma's gelijk worden afgesloten explorer is voor de start menu balk enzo, weetje zeker dat je systeem virus en/of spyware vrij is?
 
ik zou die regel terug zetten naar 1 ofzo zodat die programma's gelijk worden afgesloten explorer is voor de start menu balk enzo, weetje zeker dat je systeem virus en/of spyware vrij is?

Ja hoor, virusvrij zeker. Welke regel moet ik naar 1 terug zetten?
 
Laatst bewerkt:
Nou nog steeds niet hoor, nog steeds die 'programma beeindigen' schermpjes.
Ik heb er wel voor gezorgd in het register dat windows sneller afsluit met deze functie:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
AutoEndTasks : 0
HungAppTimeout : 100
WaitToKillAppTimeout : 100

en:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurentControlSet\Control
Klik dan 2x op "Waitokillservice" en verander de waarde van 20000 naar bijvoorbleed 200. Een lagere waarde is niet aan te raden.

Zou dat er mee te maken hebben dat ik steeds die schermpjes krijg misschien?

die waittokillservice moet je miss naar 1 verlagen kijken of het werkt.
 
die waittokillservice moet je miss naar 1 verlagen kijken of het werkt.

Hij staat nu op 20000, toen heb ik hem op 200 gezet maar bleek ik toch die schermpjes te krijgen en nu op 1? Is dat niet veels te laag?
 
het enige wat gebeurd is dat windows miss andere programma's sneller tot time out programma's rekent meer niet (programma's die niet reageren). Ik zou zeggen probeer het in ieder geval er kan niks mis gaan.
 
het enige wat gebeurd is dat windows miss andere programma's sneller tot time out programma's rekent meer niet (programma's die niet reageren). Ik zou zeggen probeer het in ieder geval er kan niks mis gaan.

Moet ik hem bij HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop en bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurentControlSet\Control
Op 1 zetten?
 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurentControlSet\Control
Klik dan 2x op "Waitokillservice" en verander de waarde van 20000 naar bijvoorbleed 200. Een lagere waarde is niet aan te raden.


die waarde zou ik op 1 zetten.
 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurentControlSet\Control
Klik dan 2x op "Waitokillservice" en verander de waarde van 20000 naar bijvoorbleed 200. Een lagere waarde is niet aan te raden.


die waarde zou ik op 1 zetten.

Ok, ga ik die op 1 zetten. Dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan