Afsluit probleem Window XP sp 2: schermpjes MSN, ccAp

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar het heeft wel geholpen?

Gisterenavond bij het afsluiten geen schermpjes meer gehad dus het lijkt goed te gaan tot nu toe.
Heb je ook nog een tip om sneller op te starten misschien? Bij mij staat hij namelijk wel erg lang op het blauwe welkom scherm van windows alvorens ik op mijn bureaublad kom.
 
ja

1) andere windows installeren :p (2000 aanbevolen) xp en vista zijn alleen maar mooier maar met meer rotzooi enzo terwijl het allemaal dezelfde engine's zijn

2) kijk op die site (http://www.retestrak.nl/Html/tweaks.htm) en zet paging uit (alleen als je 256 mb of meer ram hebt)

3) zet windows op klassieke stijl

4) zet in start>instellingen>configuratiescherm>systeem>geavanceerd> 1e blokje van boven (prestaties) alles op prestatie (vink prestatie aan)

5) haal alle icoontjes van je desktop (rechtermuisknop pictogrammen schikken op>pictogrammen weergeven aanklikken (zodat het vinkje verdwijnt)

6)kijk op http://www.retestrak.nl/Html/tweaks.htm voor meer tweaks

veel suc6 ;) :thumb:
 
ja

1) andere windows installeren :p (2000 aanbevolen) xp en vista zijn alleen maar mooier maar met meer rotzooi enzo terwijl het allemaal dezelfde engine's zijn

2) kijk op die site (http://www.retestrak.nl/Html/tweaks.htm) en zet paging uit (alleen als je 256 mb of meer ram hebt)

3) zet windows op klassieke stijl

4) zet in start>instellingen>configuratiescherm>systeem>geavanceerd> 1e blokje van boven (prestaties) alles op prestatie (vink prestatie aan)

5) haal alle icoontjes van je desktop (rechtermuisknop pictogrammen schikken op>pictogrammen weergeven aanklikken (zodat het vinkje verdwijnt)

6)kijk op http://www.retestrak.nl/Html/tweaks.htm voor meer tweaks

veel suc6 ;) :thumb:

1. heb windows xp prof. sp 2

2. paging? Ik heb 485 mb aan ram, dat kan dan?

3. staat hij al

4. is dat het vinkje bij 'beste prestaties'?

5. is toch veels te onhandig? Zou dat echt tijd sparen?
 
1e was grapje :p ;) maar paging kan wel is handig als je dat uitzet kost veel minder rekenkracht dus krijg je snellere pc (zie de retestrak site voor hoe je dat moet doen), dat vinkje is inderdaad bij beste prestaties zodat schaduwen bij de muis etc verdwijnen dat kost ook minder rekenpower. desktop icoontjes kun je verplaatsen naar bijv. menu start want dat kost ook laad tijd.
 
1e was grapje :p ;) maar paging kan wel is handig als je dat uitzet kost veel minder rekenkracht dus krijg je snellere pc (zie de retestrak site voor hoe je dat moet doen), dat vinkje is inderdaad bij beste prestaties zodat schaduwen bij de muis etc verdwijnen dat kost ook minder rekenpower. desktop icoontjes kun je verplaatsen naar bijv. menu start want dat kost ook laad tijd.

Ik krijg nu ineens wel een foutmelding vlak voor dat mijn computer uitslaat. De fout is een toepassingsfout in sms.exe, een file die bij mijn firewall hoort. Ik heb hem nu weer op 20000 staan en nu heb ik die foutmelding niet meer, blijkbaar lag het dus daaraan.
 
krijg je nu dan wel weer die schermpjes met wachten op programma beëindigen?
 
wat apart, ik heb hetzelfde systeem gehad ook met norton enzo nooit problemen gehad, weetje ckr dat je ook niet 2 virusscanners hebt ofzo.
 
er zijn nogal wat problemen rond norton antivirus (voor de internet security versie) waaronder hangende applicaties en falende geluidskaarten, wanneer norton internet security wordt gedeïnstaleerd dan zijn die problemen verholpen, ik weet niet voor hoelang het abbonement geldig is maar bij mij was dat nog 30 dagen (toen begon hij elke dag te zeuren over verlenging) en toen had ik een andere virusscanner erop gezet. Als ik jou was zou ik dat ook doen waarschijnlijk zijn de problemen dan verholpen uiteraard blijft het op eigen risico maar dan zou ik bijv. AVG Free virusscan nemen. de problemen zijn dan hoogstwaarschijnlijk verholpen ik heb namelijk nu geen last meer van hangende applicaties tijdens het afsluiten (waaronder ccApp en messenger.exe) dus dat is het enige wat ik nu nog kan aanraden.
 
er zijn nogal wat problemen rond norton antivirus (voor de internet security versie) waaronder hangende applicaties en falende geluidskaarten, wanneer norton internet security wordt gedeïnstaleerd dan zijn die problemen verholpen, ik weet niet voor hoelang het abbonement geldig is maar bij mij was dat nog 30 dagen (toen begon hij elke dag te zeuren over verlenging) en toen had ik een andere virusscanner erop gezet. Als ik jou was zou ik dat ook doen waarschijnlijk zijn de problemen dan verholpen uiteraard blijft het op eigen risico maar dan zou ik bijv. AVG Free virusscan nemen. de problemen zijn dan hoogstwaarschijnlijk verholpen ik heb namelijk nu geen last meer van hangende applicaties tijdens het afsluiten (waaronder ccApp en messenger.exe) dus dat is het enige wat ik nu nog kan aanraden.

Nee hoor, geen AVG hier op mijn PC. Ik heb dat geprobeerd maar vind het een onding, erg ongebruiksvriendelijk. Overigens zijn mijn schermpjes nu verdwenen en draait het vooralsnog prima.
 
k kan je verklappen dat dat aan windows xp ligt het enige wat daaraan te doen is is andere windows nemen of gewoon die dingen in je registry aanpassen maar dat werkte ook niet :( naja als het nu werkt is het mooi want ik zou eerder gezegd niet meer oplossingen weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan