afsluit-tijd vista herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hoi !

afgelopen tijd heb ik een programma laten lopen op mijn pc ( speedupmypc ). Na een scan heb ik te snel de problemen laten herstellen.
Nu heeft dit programma een stel tweaks in mijn vista systeem aangebracht wat het afsluiten zou moeten versnellen door bepaalde services sneller af te sluiten. Nou had ik geen problemen met het duur van afsluiten. maar als ik op afsluiten heb geklikt, krijg ik in een flits zoiets te zien ( van internet afgehaald ):
CTX122121-1.gif


met heel goed opletten bleek het bij mij om explorer.exe te gaan. De computer sluit daarna wel af ( en start de volgende keer gewoon ook op zonder problemen ), maar toch vind ik na mijn inzien dat deze waarschuwing niet thuis hoort, en wil ik graag de afsluit tijd van vista weer normaal hebben om van dit bericht verlost te zijn.
systeem hersel is helaas niet mogelijk..

het betreft hier een computer met vista premium, 2.80ghz dual core, 3 GB ram, up to date, geen spyware en / of virussen aanwezig.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, als er nog meer info nodig is, dan vraag maar raak :d
 
Klik op de startknop, typ regedit en Enter.
Open de volgende map HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurentControlSet\Control
Zoek naar de sleutel WaitToKillService
verander de waarde van (?) 200 naar 20000
Kies OK
 
Wat dat van gast0225 is weet ik niet maar zal wel kloppen! ;)

Je kan ook nog even:
windows toets + r
typ: msconfig
enter
druk op: opstarten
aanpassen
druk op: toepassen
druk op: ok
Daar zie je een lijstje met programma's staan die worden opgestart met Windows. Die moeten natuurlijk ook allemaal worden afgesloten. Dus laat bijvoobeeld alleen: Besturingssysteem, Je scanner, En misschien enkele updaters aan staan van de programma's die je dagelijks gebruikt. Programma's die je toch niet dagelijks gebruikt kan je altijd nog handmatig updaten, of dat word bij het opstarten al weergegeven! ;)
 
Klik op de startknop, typ regedit en Enter.
Open de volgende map HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurentControlSet\Control
Zoek naar de sleutel WaitToKillService
verander de waarde van (?) 200 naar 20000
Kies OK

dit heeft duidelijk geholpen :D. het waarschuwings bericht is verdwenen, en de pc sluit af zoals het hoort. Bedankt ! :thumb:
 
Wat dat van gast0225 is weet ik niet maar zal wel kloppen! ;)

Je kan ook nog even:
windows toets + r
typ: msconfig
enter
druk op: opstarten
aanpassen
druk op: toepassen
druk op: ok
Daar zie je een lijstje met programma's staan die worden opgestart met Windows. Die moeten natuurlijk ook allemaal worden afgesloten. Dus laat bijvoobeeld alleen: Besturingssysteem, Je scanner, En misschien enkele updaters aan staan van de programma's die je dagelijks gebruikt. Programma's die je toch niet dagelijks gebruikt kan je altijd nog handmatig updaten, of dat word bij het opstarten al weergegeven! ;)

Bij mij start niet meer op dan noodzakelijk is ( belangrijke windows services, antivirus zijn ongeveer de enigsten die opstarten ) ;) Maar toch bedankt voor je reactie :thumb:, Waardeer het zeer :).

zal direct dit topic op " opgelost "zetten :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan