Afsluit tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-kabouter

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Ik werk al enige tijd met de Windows Xp home editie op een Pentium 4 / 3000Mhz.
Het afsluiten duurt opmerkelijk lang soms 2 tot 3 minuten, wat de pc dan allemaal doet is mij niet helemaal bekend.
Is het ook mogelijk om de pc op de 1 of andere manier sneller af te kunnen laten sluiten..??
En anders,.... wie weet waardoor dit komt, want dat zou ik ook wel graag willen weten.

B.v.d :thumb:

Hoe sluit je af?
Gewoon Start Afsluiten?
Of sluit je toch eerst alle vensters van openstaande progjes?

En: wat start er allemaal op, heb je dat allemaal nodig?
Wat opstart op de achtergrond moet ook wederom bij het Afsluiten gesloten worden.

:cool:

Ik werk zelf met dezelfde software op een pentium 4 1000Mhz met dit verschil dat hierop de XP-Pro editie geinstalleerd is en die andere pc dus niet.
Je zou dan eigenlijk kunnen stellen dat de 2x snellere pc dus ook sneller afsluit, maar niets is minder waar...

Wat zoal resident geladen is tijdens het afsluiten is gelijk aan deze pc, Norton Antivirus.. Lan netwerk enz..

Ook heb ik verschillen opgemerkt in de register editer, die kent namelijk bij de XP Home editie het Commando gpedit.msc ook niet.
Dit commando had ik nodig om Msn uit te schakelen want die starte zonder dat je het ziet gewoon op terwijl alle optie's uitgevinkt zijn.

Ook in de lijst die je tevoorschijn kunt halen met msconfig staat ie niet in het rijtje.

Start
Uitvoeren
"regedit"
< enter >
Zoek naar "waittokillservicetimeout"
Als je die gevonden hebt:
dubbelklik hierop, verander de waarde naar "200".

Alles zonder aanhalingstekens.

Als je niet precies weet wat je moet doen blijf dan uit je register. Een foute instelling kan de boel radicaal reduceren tot sfeerverlichting met laag redement in de standaarduitvoering blauw scherm met witte letters.

Anyway; druk eens voor het afsluiten op CTRL + ALT + DEL, tabblad prestaties. Hoe groot is je wisselbestand?

geholpen..??

Bedankt dat je reageerde op mijn vraag,

Ik heb de regedit aangepast zoals je hebt beschreven maar helaas heeft het geen effect gehad.
De regels stonden inderdaad allemaal op de waarde 20000 en ik heb ze gereduceerd naar 200.

Mischien heb je nog een andere optie... alvast erg bedankt :thumb:

Het wissel bestand varieerd tussen de 238Mb / 262Mb bij normaal gebruik.
Als alle aplicatie's zijn afgesloten, zoals nu zijn alleen de Internetbrowser en residente programma's geladen is het wisselbestand 238Mb.

Processen : 47
Geheugengebruik : 238 / 1249Mb
CPU gebruik is momentieel tussen de 0/2%

M.v.g

Mijn vraag is nog niet opgelost, ik heb al het mogelijke geprobeerd die erop heeft gereageerd .. helaas :rolleyes:

Is er misschien iemand die wel een juiste suggestie heeft..??

Houd je voedings knop eens 4 seconden in ;)

Hoeveel fysiek geheugen heb je en hoeveel virtueel?

en daarnaast: welke residente applicaties heb je?

Hallo,

Ik ga het spoedig uitproberen, en nazien wat er zoal overblijft, ik ben zelf ook benieuwd..

Ik schrijf spoedig de gegevens in dit Forum, alvast bedankt voor je reactie :thumb:

Geprobeerd,...

Zoals ik zelf al had verwacht gaat de procedure van het afsluiten al in werking binnen 3 seconden dat ik de power off knop vasthoud.
Helaas kan ik dan al niet meer zien welke aplicatie's nog actief staan.
Dus dit is ook geen optie om erachter te komen waarom de pc die lange afsluit tijd nodig is.

Misschien is er nog een andere mogelijkheid...??

Ik houd mij aanbevolen om het probleem opgelost te krijgen.

:rolleyes:

Bijlagen

• fluffypreview.gif
    fluffypreview.gif
    53,9 KB · Weergaven: 26
Bedankt geeske,

Oook dit zal ik uiteraard even bestuderen en misschien staat hier de oplossing wel tussen.
Ik heb inmiddels al even een blik geworpen over de site en er staat heel veel informatie op.

m.v.g :thumb:

Geplaatst door pc-kabouter
Geprobeerd,...

Zoals ik zelf al had verwacht gaat de procedure van het afsluiten al in werking binnen 3 seconden dat ik de power off knop vasthoud.

Dat is geen afluitprocedure, dat is bruutweg de stroom eraf halen ;).

:thumb:

Heel goed opgemerkt, dezelfde gedachte had ik ook al bij het lezen van die reactie.
Het is inderdaad wel zo dat je de delay tijd in kan stellen dat de power off knop pas in werking treed na de seconden die je hebt ingevoerd.
Maar dat is alleen om te voorkomen dat je pc niet onnodig uitgezet wordt doordat je de power off knop per ongeluk raakt..

maar goed ik zeg altijd maar zo, hoe meer mensen met je mee denken des temeer kans dat er een juiste verklaring of antwoord tussen zit die wel bruikbaar is.

:thumb: bedankt voor je spontane maar zeer oprechte reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan