Afsluiten (2 vragen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

papagaai35

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
40
Hallo,
Ik heb 2 vraagjes:

Vraag 1: Mijn oude XP sluit niet automatisch af
Is hier iets aan toe doen?
Vraag 2: Mijn oude XP gaan niet uit als ik de knop 1s ingedrukt houd
Wel als ik hem 5s ingedrukt houd. Is er een mogelijk heid op dit in orde te maken?

groeten
papagaai3.5
 
dat die oude pc niet afsluit met xp,ligt aan je moeder board ,die ondersteund dat niet
 
Met betrekking tot je 2e vraag: nee.
Die tijd is niet voor niets vastgesteld op 4 of 5 seconden, zodat je pc niet uitschakelt zodra je per ongeluk de aan/uit knop in zou drukken.

Natuurlijk, kan zijn dat jij dat nooit hebt, maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen.
 
Met betrekking tot je 2e vraag: nee.
Die tijd is niet voor niets vastgesteld op 4 of 5 seconden, zodat je pc niet uitschakelt zodra je per ongeluk de aan/uit knop in zou drukken.

Natuurlijk, kan zijn dat jij dat nooit hebt, maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen.

Maar op mijn vorige oude pc (pentium 1, WIN95) was het altijd zo dat hij na het afsluiten van windows en scherm gaf

U kunt de computer nu uitschakelen.

Ik drukte dan een keer op de knop en hij stond uit
Maar is er mischien een BIOS instelling of zo die er voor zorgt dat dit geblokeerd is?
 
Als je dat wilde doen moest je sowieso al via Start - afsluiten.
Wat is dan echt het verschil, dat zou je dan nu ook moeten doen, alleen dan zonder nog even die aan/uit knop in te drukken?
 
Het verschil is dat ik vroeger de uitknop 1 seconde in hoefde te drukken en nu 5
 
En dat is niet te veranderen, zoals ik al eerder zei.
 
Ik had het probleen met een oud computertje dat niet uitging na het uitzetten U KUNT DE COMPUTER NU UITZETTEN. Even de raad op de site opgevolgd en hij sluit volledig af zonder dat ik een knop hoef in te drukken. Alleen uiteraard bij het opstarten. http://support.microsoft.com/kb/810903/nl
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan