Afsluiten computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Nu pas opgemerkt...
Na een overgang van Windows 7 naar Windows 10 en het afsluiten van de computer is het voldoende om een toets op ket klavier aan te raken om ongewild een opstart te veroorzaken.
Is dat te verhelpen ?

Dag, Over het algemeen is dat met rechts klikken op Start en daar bij Eigenschappen kiezen in een lijst wat Windows moet doen bij afsluiten met de aan/uit knop, dat kan afmelden of slaapstand zijn bij u. Daar is bij Energiebeheer weer in te stellen waarmee de computer ontwaakt.

Bios weet ik niet, maar rechts klikken op start geeft ofwel afmelden ofwel afstuiten...geeft hetzelfde resultaat.
Energie: aan-en uit knop staat al op "afsluiten".
Gaat dus ook niet.

Google: opgelost...
Apparatenbeheer-toetsenbord: dit apparaat mag de computer niet uit slaapstand halen "uitvinken".

Dat het netwerk de computer uit slaapstand kan halen is ook wel eens verrassend. Prettige avond.

Na een overgang van Windows 7 naar Windows 10 en het afsluiten van de computer
Google: opgelost...
Apparatenbeheer-toetsenbord: dit apparaat mag de computer niet uit slaapstand halen "uitvinken".
Misschien is het verstandig om in het vervolg de juiste benaming te gebruiken, afsluiten is iets totaal anders dan "in slaapstand" zetten, dat is feitelijk geen uitschakeling van het systeem.
Gebruik van de juiste benaming kan het verschil maken tussen een snelle oplossing en een eindeloze zoektocht naar de oorzaak.

Ik bedoel afsluiten.

Als ik in Windows 10 op afsluiten klik dan veronderstel ik dat mijn computer wordt afgesloten en uitgeschakeld.
Ben op Google gaan zoeken en vond het resultaat waardoor het beoogde doel werd bereikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan