Afsluiten duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michael4446

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2006
Berichten
8.660
Hallo,
Als ik gewoon de computer wil afsluiten dan gaat alles aan het begin goed maar hij blijft ong. 4 minuten staan op Windows wordt afgesloten. In totaal ongeveer 5 minuten. Systeemherstel heeft geen zin want ik heb een in een opruimbui alle oude herstelpunten verwijderd en een nieuwe gemaakt. Ik heb de pc al opgeruimd en register gescand en opgeruimd. Ook al met NOD32 alles gescand. Opstarten gaat prima.
Weet iemand waardoor het komt?
 
Tja, in het algemeen komt het omdat er nog iets draait op de achtergrond waardoor windows niet bij de afsluit routine kan komen...... maar wat....? Dat wordt "uitvogelen".... Sluit de PC in veilige modus wel goed en snel af?
 
Gebruik je PeerGuardian misschien?

Tijs.
 
Ik gebruik geen PeerGuardian. En ik heb 3 cleaners gebruikt: RegCleaner, Registry Mechanic en CCleaner problemen onderdeel. Het gaat na dat registerbestand wel al beter, bedankt.
Maar er is 1 ding waarom het denk ik lang duurt: Als hij bij het scherm is Windows wordt afgesloten krijg ik een foutmelding: Station is niet gereed of misschien niet goed afgesloten, controleer of station A niet in gebruik is. Maar ik heb echt geen station A.
 
Staat het station nog misschien aangemeld in de bios? of de optie seek station? o.i.d.
Ook in de/een virusscanner de optie voor controle op A: uitzetten zou kunnen werken.
 
Ik heb al in de Bios gekeken en daar heb ik de 3,5 inch drive op disabled gezet, maar niet geholpen. Ik zal nog even verder kijken in de Bios of ik iets zie. En ik heb A bij NOD32 al uitgezet bij scanning targets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan