afsluiten en opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Ik heb eigenlijk twee vragen. Een heeft met xp zo ie zo te maken en van de andere weet ik niet zeker of dit veranderd is in xp.

1] Ik heb op flink wat fora en trick sites gezocht, maar ik kan er niks over vinden. Ergens zit in xp de functie om de computer uit te schakelen als je op de powerknop op de kast drukt. Weet iemand hoe je dat moet instellen.

2] Een tijd geleden heb ik een Packerd Bell computer gekocht. Om allerlei redenen was ik hier niet zo blij mee en heb, ook omdat de hardware verouderde, andere hardware er in gezet. Behalve het moederbord. Nu krijg ik bij het starten nog steeds dat irritante opstartscherm van Packerd Bell te zien over het bootmenu, terwijl ik daar zeker na alle problemen geen behoefte meer aan heb. Hoe kan ik dit weghalen?

Alvast bedankt.

1 = 5 sec vasthouden
2= word erg moeilijk, doe dan je monitor 20 sec later aan !

1. In te stellen bij energiebeheer: configuratie scherm --> Energiebeheer --> tabblad geavanceerd.
2. Is waarschijnlijk een instelling in de BIOS, denk niet dat je hem kunt veranderen, zijn hier al veel vragen over geweest alleen dan over Compaq computers.

Dank je wel!
Alleen de eerste reactie klopte niet. Dan sluit je windows niet af, maar in een keer heel de pc en dat moet niet.

En de tip van Caspar107?

En de tip van Caspar107? Ik heb hetzelfde veranderd, alleen heb ik de instelling zo veranderd dat als ik de slaapstandknop van mijn toetsenbord indruk de PC geheel uit gaat en als ik de knop op de kast indruk de PC in stand-by gaat.
Op het tweede gedeelte van je vraag heb ik helaas geen antwoord...

het werkt, alleen dat verrotte scherm van packerd bell kan ik nie weghalen. Jammer, maarja...

Wie weet komt er straks ineens iemand met het antwoord, succes in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan