• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afsluiten na tijd behalve bij gebruikers x

Status
Niet open voor verdere reacties.

Didelpara

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Hallo,

ik heb een excel document dat automatisch het document bewaart en afsluit na 1 minuut.
Is het mogelijk via VBA dat bij bepaalde gebruikers het document NIET automatisch afsluit na 1 minuut maar men gewoon kan blijven doorwerken?

Alvast bedankt.

Mvg Mario

Laatst bewerkt door een moderator:
Controleer in die functie welke gebruiker bezig is.
Bijvoorbeeld met Environ("Username")

Hey Edmoor,

Mijn kennis beperkt zich meestal tot knippen, plakken en wat aanpassen wat meestal wel werkt maar hier heb ik een beetje meer hulp nodig.
Daarom heb ik het excel document bijgevoegd en kan je misschien zeggen wat ik waar moet zetten of als je wil het er al in programmeren.
Dus de opzet is dat het document niet mag afsluiten wanneer gebruiker X of Y erin aan het werken is, bij alle andere gebruikers moet het document wel afsluiten na de ingestelde tijd.

bedankt.

Er is geen document te bekennen ;)

Hey Edmoor,

Mijn kennis beperkt zich meestal tot knippen, plakken en wat aanpassen wat meestal wel werkt maar hier heb ik een beetje meer hulp nodig.
Daarom heb ik het excel document bijgevoegd en kan je misschien zeggen wat ik waar moet zetten of als je wil het er al in programmeren.
Dus de opzet is dat het document niet mag afsluiten wanneer gebruiker X of Y erin aan het werken is, bij alle andere gebruikers moet het document wel afsluiten na de ingestelde tijd.

bedankt.
Bekijk bijlage Januari.xlsm

Sorry, tijdens de 1000en1 dingen tegelijk loopt er wel eens iets mis

Bijlagen

Dat kan dan bijvoorbeeld zo:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Select Case Environ("Username")
        Case "X", "Y", "Z"
        Case Else
            Application.OnTime Now + TimeValue("00:05:00"), "SluitAf"