Afsluiten/slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hilde019

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
Berichten
231
Hoi,

Sinds een korte tijd heb ik een probleem met mijn laptop.

Iedere keer ik mijn pc afsluit, komt hij in de slaapstand. Ik vind maar niet hoe ik dat moet stoppen. Kan er iemand mij helpen?
 
Doe je dat gewoon in je Start Menu?
Dan kan het zijn dat die knop slaapstand is, en geen uitschakelen.

Als dat het geval is:

Windows Vista - Afsluitknop terug in startmenu

Standaard staat in het startmenu niet direct de afsluitknop maar de slaapstand knop. De afsluitknop bereik je nu via het kleine pijltje rechts naast de "vergrendel" knop. Als je het handiger vind om de afsluitknop op de plek van de slaapstand knop te zetten kan dit met onderstaande stappen.

tip70_4.gif


Ga naar Start >> Configuratiescherm >> Systeem en onderhoud >> Energiebeheer. Klik dan onder het energie schema wat geselecteerd is zoals hieronder "Gebalanceerd" op "De schema instellingen wijzigen".

tip70_2.gif


In het scherm wat volgt klik je dan op "Geavanceerde energie instellingen wijzigen" en een nieuw klein venstertje opent. Klik dan op het kruisje voor Aan/uit-knoppen en deksel. Klik daarna op het kruisje voor Aan/uit-knop van menu Start en de instelling van de knop komt tevoorschijn. Klik dan op slaapstand en klik hier op Afsluiten in het menu.

tip70_3.gif


Druk dan in het scherm op OK en sluit Energiebeheer. De afsluitknop staat vanaf nu in het Start menu en heeft ook een rode kleur gekregen plus een ander icoon.

tip70_4.gif
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik denk dat het nu in orde is. Allez, ik hoop het.

Bedankt.
 
Ik heb dit een tijd geleden ook veranderd op mijn laptop.

Maar mijn ouders hebben recent ook een laptop gekocht met Vista Home. Als ik hier die knop "slaapstand" verander naar "afsluiten" en ik sluit of herstart dan heeft hij deze knop zelf terug veranderd naar "slaapstand".

Iemand een idee hoe dit komt??
 
Het is niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn topic, graag even een nieuw topic starten, daarnaast is het een vraag uit 2008 al een poos geleden dus.
Tijd voor een slot erop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan