Afsluiten van processen in Windows XP via CMD Line

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benthouse

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Hallo,

Ik heb een klein? probleem. Om een aantal processen die draaien op een PC af te sluiten gebruik in een Batchbestandje waarmee ik het programma PSKill aanroep. Dit is speciaal geschreven voor Windows98.

Echter nu wil het volgende, na installatie op een PC met McAfee als virusscanner welke geupdated wordt via een netwerk, wordt dit bestand als Virus herkend.
Uitsluiten van scannen gaat niet, (en mag niet van de ICT afdeling). Nu zoek ik dus een stukje programma in C++ of VB om PSKill.exe te vervangen voor iets anders dat hetzelfde doet. Ik wil het aanroepen via een batchbestande via de Command Line

Ik wil bijv. de volgende regel opnemen in de batchfile (Voorbeeld):

Kill iexplore.exe
Kill word.exe
end

Waarbij Kill een apart Exe is die aangeproepen wordt.

Googlen leverde wel wat op, echter ik ben geen programmeur en kreeg e.e.a. dus niet aan de praat

Bij voorbaar dank,

Benthouse

Er is een tool bij PCWelt.de, die o.a. doet wat jij wil. Die heet pcwKill.exe (zodra uitgepakt).

Te vinden hier

Roep het een keer onder DOS aan met pcwkill /?, dan zie je dat je o.a. de mogelijkheden /s van Silent hebt en /f om het sluiten van het proces af te dwingen (je bent met /f dan als het goed is wel je wijzigingen kwijt).

Hopelijk gaat je virusscanner daar niet van op alarm.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt, e.e.a. werkt hier op mijn PC.
Nu nog kijken of de Virusscanner op die andere PC in Belgenland hem ook accepteerd.

Groeten,

Benthouse

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan