afsluiten vanuit server

Status
Niet open voor verdere reacties.

lordmagic

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
hey beste mede computeraars,

ik ben bezig met een netwerk op te zetten rondom een W2K3 server, dit is bij mijn stage bedrijf, nu heb ik een progje(winmake) gevonden om pc's vanuit de server aan te zetten, is er ook een manier om een client via de server uit te zetten(met een progje(freeware) of niet)

met vriendelijke groet,

Lordmagic

met terminal server manager kun je de mensen die ingelogged zijn uit loggen, resetten

kan ik hiermee ook pc's uitzetten als er geen user op ingelogd is, er zitten hier soms in 1 dag meerdere userprofiles achter 1 client en lang niet altijd staan ze nog aangemeld als ik de pc uit wil zetten

die link die jij mij net gegeven hebt Ellasar, ik kan der niet helemaal uitkomen wat ik er nu mee moet(site is beetje vaag imo) en shutdown van Windows wat bedoel je daarmee?

Dan is remote administrator wellicht iets voor je, kun je alles mee doen. Google maar eens

dit is een programma waar ik alleen een 30 dagen trial van kan downloaden, hier heb ik dus niks aan omdat ik nu een week heb en dan eerst een X aantal weken vakantie, dus niet genoeg tijd om het goed uit te kunnen testen. Iemand die nog zoiets als freeware heeft, met een linkje alsjeblieft.

hij geeft aan dat het een gratis 30 dagen trial is en dan kost het volledige programma 35$(nog niet duur maar voor zo om te testen zonde geld).

ik heb ook al een andere manier gevonden, via Remote Desktop kan ik inloggen op een andere pc zolang ik de volledige naam weet, via daar kan ik uitschakkelen en dat werkt perfect(net uitgetest) dus dan is dit opgelost.

maar dan heb ik nu een ander probleem, met winmake kan ik dus clients opstarten vanaf de server als ik het MAC adres maar weet, maar zoals jullie vast wel weten ga ik geen 50 mac adressen onthouden en ik weet dat er ook een manier moet zijn om via de server een macadres van een Clientpc op te zoeken maar ik weet niet meer hoe, 1 van jullie een idee?

Als je in de cmd omgeving van een xp client maar ook een 2k3 server zit kun je doormiddel van het shutdown commando machines op het netwerk uitzetten

start - uitvoeren - cmd - enter

in de cmd-prompt kun je dan shutdown /? intikken om alle mogelijke opties te zien wat je daarmee kan.

Met mijn link kun je doormiddel van rechtermuisknop opslaan het bestandje psshutdown.exe downloaden wat net iets meer functionaliteit heeft dan de standaard shutdown die met windows meegeleverd word

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan