Afsluiten W2k duurt soms heel lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Afvanthof

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
Berichten
10
Bij het afsluiten van W2k is het systeem soms heel lang bezig met het opslaan van instellingen. De schijf vertoond geen enkele activiteit, dus blijkbaar wacht het op een time-out van iets. Maar waarvan dan?
Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen is?
 
Leuk dat dit mijn probleem gaat oplossen. Ik ga het zeker proberen. Ik blijf alleen nieuwsgierig naar waar nu precies op gewacht wordt en waarom (en waarom meestal niet en soms wel).
 
Zo ie zo SP4 installeren.
Deze bevat ook nog updates die beveiligingslekken dicht maakt.

Het volgende kun je ook nog proberen:
Sneller afsluiten, een register tweak:

1) Start-uitvoeren-regedit.
2) Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control.
3) Klik links op de "map" Control.
4) Selecteer "WaitToKillServiceTimeout"
5) Rechtermuisklik erop, en kies wijzigen.
6) Zet het op een waarde lager dan 2000 (mijne staat op 100)


Dat ik met Win2000 werkte, kreeg ik niet eens de tijd m'n monitor uit te schakelen, zo snel sloot de pc af.:)
(niet alleen door deze tweak)
 
Ik heb het even nagekeken, maar SP4 is al geïnstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb in ieder geval de registry-key aangepast. Stond op 20000, heb ik op 1500 gezet.
Dit geeft overigens nog geen verklaring dat het maar af en toe zo lang duurt.
 
Sinds ik de registry key heb aangepast heb ik ineens problemen met mijn profiel. Dat is beschadigd.
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn machine (ik ben ook erg terughoudend met het installeren van nieuwe software en het aanpassen van het register).
Deze aanpassing lijkt me dus ook niet zo veilig.

Overigens is het aanpassen van deze registry key daarnaast ook geen oplossing voor het soms heel traag afsluiten van Windows!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan