Afsluiten werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pouhof

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2014
Berichten
5
Ik heb een computer (Medion Erazer) met Windows 7 64, sinds januari 2012. Sinds enkele weken geleden blijft de computer (soms) hangen, muis reageert pas na opnieuw klikken. Als ik dan de computer wil afsluiten, schakelt wel het beeldscherm (videokaart) uit, maar de computer zelf niet. Dat kan dan alleen door hard uit te zetten. Kan dan ook niet via ctrl-alt-del afsluiten.
Heb al van alles gecontroleerd, ventilatoren schoongemaakt, alle drivers actueel, randapparatuur uitgeschakeld, ccleaner ingeschakeld, niets werkt. Het probleem is, dat het niet structureel is. Soms kan ik gewoon werken en dan sluit de comp ook normaal af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk ligt het probleem bij het afsluiten van alle processen, controleer is bij msconfig welke programma's opstarten. En stel je hebt met Photoshop gewerkt of iets dergelijks, sluit het proces dan. Ik zeg niet dat bij Photoshop een proces open blijft maar bij verscheidene programma's heb je dat.
 
Helpt niet

Eerst gekeken bij de processen, dat hielp niet.
Ik heb JRT en Malwarebytes gedraaid, daar is niet echt veel gevonden. Daarna slaat bij het surfen de muis vast, verandert ook van cursor. Beeld heel even op zwart. Daarna kan ik even verder, 1 a 2 minuten en dan loopt alles vast. Alles bevriest. Kan ook geen taakbeheer meer openen. Alleen hard uitzetten.
 
Probeer eens terug te draaien naar een herstel-punt van voordat dit probleem zich voordeed..
Als het zich dan alsnog voordoet, is het een hardware defect waarschijnlijk je videokaart.
 
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
On Error Resume Next


Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
'1 Vastlopers sneller afsluiten huidige gebruiker (750 msec = 0.75 sec)
WshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\HungAppTimeOut",750,"REG_SZ"
'2 Vastlopers sneller afsluiten alle gebruikers (750 msec = 0.75 sec)
WshShell.RegWrite "HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\HungAppTimeOut",750,"REG_SZ"
'3 Automatisch taken beëindigen bij afsluiten pc alle gebruikers
WshShell.RegWrite "HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\AutoEndTasks",1,"REG_SZ"
'4 Afsluiten Windows 7 versnellen (1/3)
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\WaitToKillServiceTimeout",1,"REG_DWORD"
'5 Afsluiten Windows 7 versnellen (2/3)
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\ControlSet001\Control\WaitToKillServiceTimeout",1,"REG_DWORD"
'6 Afsluiten Windows 7 versnellen (3/3)
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\ControlSet003\Control\WaitToKillServiceTimeout",1,"REG_DWORD"
'7 Open mapvensters in afzonderlijk proces (stabiliteitsverbetering)
WshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\SeparateProcess",1,"REG_DWORD"
'8 Open bureaublad en taakbalk in afzonderlijk proces (stabiliteitsverbetering)
WshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DesktopProcess",1,"REG_DWORD"
'9 Heropen bureaublad en taakbalk automatisch na fouten
WshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\AutoRestartShell",1,"REG_DWORD"
'10 Computer gebruiken als bestandsserver
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\LargeSystemCache",1,"REG_DWORD"
'11. Geen drivers meer updaten hardwareapparaten via Windows Update
WshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoDevMgrUpdate",1,"REG_DWORD"


Message = "Windows 7 sluit nu sneller af!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"


X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Sluit Windows 7 sneller af!")


Set WshShell = Nothing




Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fastershutdown.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Selecteer fastershutdown.vbs en enter om het script uit te voeren.
 
Script aangemaakt

Ik heb het script aangemaakt. Bedankt daarroor. Moet ik dat elke keer voor het afsluiten draaien?

Maar dat is niet het probleem dat ik heb.
 
Nee. eenmalig draaien.
Sluit je systeem nu wel af?
 
pc hangt

Tijdens gebruik, bevriest plotseling de muis enkele seconden. Dan loopt alles weer en even later hetzelfde. Als dat gebeurd is, sluit de pc niet af. Windows draait op Afsluiten, de monitor valt uit, maar de pc schakelt niet uit. Kan dan alleen hard uitzetten. Na opnieuw starten, komt er geen veilige modus, dus Windows was dan wel afgesloten. Maar af en toe slaat de pc zo vast, dan kan ik er niets meer mee. Alleen uitzetten. Ik kan niet traceren wanneer het gebeurd. Is hel verschillend. Soms na 5 minuten en soms naar 2 uur of zo.
 
Oorzaken die ten grondslag kunnen liggen aan willekeurig bevriezen:

  1. Check het Windows logboek. Combineer [wndowstoets & r] → typ: eventvwr.msc
    Klik op Windowslogboeken → Systeem. Klik rechts op Huidig logboek filteren Klik hier Kritiek en Fout aan.
  2. Check het geheugen van de computer met Memtest86.Brand iso op een cd en start de computer hiermee op en voer de diagnostiek uit.
  3. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc. Schakel hier 1-voor-1 de USB, netwerkadapter en andere apparaten uit om er achter te komen wat de veroorzaker is van het probleem.
  4. Update de stuurprogramma's, BIOS en de Windows updates
  5. Repareer Windows. Start up met de installatieschijf → Opdrachtregel. Typ hier: chkdsk c:\ /f/r/x & sfc /scannow
  6. Voer een schone opstart uit om de veroorzaker te ontdekken.
  7. Pas de energie-instellingen aan. Combineer [windowstoets & ] → typ: powercfg.cpl. Klik op "Schema-instellingen wijzigen" → "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen".
    Klik hier en schakel uit: beide Instellingen voor selectieve USB-onderbreking & Link Power State Management Herstart om te kijken of het proleem is opgelost.
 
Tot nu toe goed

Na lang zoeken kwam ik tot de ontdekking dat er een USB-3 host controller niet goed werkte. Die heb ik verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Tot nu werkt alles weer.
Dank voor alle hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan