Afsluiten windows 98 (se)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonse

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Goede middag,

Het valt mij op, dat als ik lange(re) tijd mp3- audio en/of videobestanden heb afgespeeld op mij laptop en daarna de pc wil afsluiten deze blijft "hangen" in het laatste afsluitscherm (windows wordt afgesloten).
Ik druk dan uiteindelijk de aan/uittoets in en na weer herstart te hebben, wordt de (logisch na foutief afsluiten) scandisk-procedure doorlopen en bij percentage van 94 % wordt o.a. aangegeven: dat er in station C 49.152 bytes aan gegevens gevonden zijn en wat er hiermee gedaan moet worden; ik kies dan voor "niet repareren".
Mijn vraag is of ik misschien iets anders moet doen ter voorkoming van het "hangen".
Als dit niet te voorkomen is, moet ik dan misschien een andere optie kiezen ? (opslaan/wissen/meer info.)

Alphonse zei:
Goede middag,

Het valt mij op, dat als ik lange(re) tijd mp3- audio en/of videobestanden heb afgespeeld op mij laptop en daarna de pc wil afsluiten deze blijft "hangen" in het laatste afsluitscherm (windows wordt afgesloten).
Ik druk dan uiteindelijk de aan/uittoets in en na weer herstart te hebben, wordt de (logisch na foutief afsluiten) scandisk-procedure doorlopen en bij percentage van 94 % wordt o.a. aangegeven: dat er in station C 49.152 bytes aan gegevens gevonden zijn en wat er hiermee gedaan moet worden; ik kies dan voor "niet repareren".
Mijn vraag is of ik misschien iets anders moet doen ter voorkoming van het "hangen".
Als dit niet te voorkomen is, moet ik dan misschien een andere optie kiezen ? (opslaan/wissen/meer info.)
Een beetje te snel als onderwerp opgevoerd, zie ik achteraf. Moet ik hetzelfde doen als "puppy"zeker ?

Alphonse zei:
Een beetje te snel als onderwerp opgevoerd, zie ik achteraf. Moet ik hetzelfde doen als "puppy"zeker ?
En deze zin begrijp ik niet ??

afsluiten windows 98

Hallo,

Ik bedoelde eigenlijk 'puppy"uit zwolle, die ook problemen had met windows 98 se afsluiten en verwezen werd naar een bepaalde website van microsoft om te downloaden.
Dat zal ik dus met mijn pc ook gaan doen.

Alphonse zei:
Je kunt beter voor "Repareren" kiezen, maar of dat het probleem oplost weet ik niet.
Mocht dat niet de oplossing zijn dan kun je eens naar Windows Update gaan.
Onder de niet-essentiële updates vind je daar een Update voor afsluitproblemen met Win98(SE).

Zoals bij de gebruikers van Windows 98 SE wel bekend heeft dit besturingsysteem een afsluitprobleem. U sluit de pc af maar deze blijft "hangen" op het afsluitscherm. Dit wordt veroorzaakt door een driver die niet mee wil werken met afsluiten en daardoor het systeem laat vastlopen. In het algemeen is het veilig de computer handmatig uit te zetten na een seconde of 30, zolang het afsluitvenster zichtbaar is. Heeft u dit probleem en gebruikt u Windows 98 SE, dan kan het ook een bug in het programma zijn waarvoor Microsoft een patch online heeft staan op hun server. Deze patch is hier te vinden:
Patch link - (klik op de naam)
Andere informatie met betrekking tot dit probleem vindt u op:
Overige informatie - (klik op de naam)
Deze pagina's zijn in het Nederlands weergegeven.

Ik hoop dat dit bovenstaande lukt voor jou.
groetjes
Paapie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan