Afsluiten WinXP traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

janpaul

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2002
Ik heb al vele vragen + antwoorden gelezen maar nog geen afdoende remedie gevonden tegen mijn probleem.
Probleem: afsluiten van WinXP is traag. Dit verschijnsel treedt op als ik langere tijd bezig ben op de PC. Als ik opstart, bijvoorbeeld daarna Outlook Express open en even over internet surf en daarna afsluit, dan verloopt dat vrij snel.
Ben ik echter langere tijd bezig en wil dan afsluiten, dan duurt het afsluiten lang, zeker 2 tot 2,5 minuut.
Ik heb sites als SchoonPC en Tweakhound al geraadpleegd maar de tips en tweaks daar helpen me niet verder.

Wie kan me hiermee verder helpen?

Overigens zie ik in de lopende processen via de Windows Task Manager geen vreemde zaken die wijzen op hangende programma's of onbekende processen.

Okay, dank voor je reactie.
CCleaner gebruik ik al, naar volle tevredenheid.

De tips zal ik goed doorlezen en zonodig gebruiken als ik een aantal ervan nog niet heb toegepast.
Ik laat weer van me horen zodra ik ze heb doorgewerkt.
Dit zou zomaar 1 week later kunnen zijn (PC staat elders), maar ik meld me zeker weer!!!

Alvast hartelijk dank voor zover.

Helaas, alle tips geprobeerd maar het afsluiten blijft gruwelijk traag.
Ik heb geen verbetering bemerkt.
Heeft iemand nog een idee?

---------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]

"AutoEndTasks"="1"
"HungAppTimeout"="5000"
"WaitToKillAppTimeout"="5000"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="5000"

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="1"
"HungAppTimeout"="5000"
"WaitToKillAppTimeout"="5000"
------------------------------------------------------------
tekst tussen de lijnen plakken in kladblok en opslaan als (alle bestanden) snel.reg.

daarna dubbelklikken op het gemaakte bestand en akkoord geven op alles.

pc herstarten en kijken of het werkt.

Dank voor de reactie.
Ook nu moet ik weer even wachten met de uitvoering van het advies omdat de PC niet bij mij staat.
Maar ook nu weer laat ik zeker van me horen zodra ik de gelegenheid heb gehad om de aangeboden hulp toe te passen.

Helaas. Ook de voorgaande adviezen hebben geen verbetering gebracht.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik TuneXP 1.5 niet heb geprobeerd omdat de racties bij de buren (tweakers.net) niet echt positief waren op dit programma.
http://tweakers.net/meuktracker/6051/TuneXP-1.5.html

Ik begin nu ernstig te overwegen om een nieuwe WinXP install te gaan uitvoeren. Ik voel er weinig voor want veel werk maar ik kom op deze manier niet verder.

Of heeft iemand nog een geniaal idee om te proberen het afsluiten te versnellen?

Is er nog iemand met een briljante ingeving die kan voorkomen dat ik met grote tegenzin WinXP opnieuw moet installeren teneinde van het trage afsluiten af te komen?

Zou me erg veel plezier doen, sowieso omdat ik het niet kan uitstaan dat ik het probleem niet via een register ingreep kan oplossen of iets soortgelijks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan