Opgelost harde schijf uit pc halen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

goom61

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
ik heb een oude medion pc met daarin een vrij grote harde schijf die ik over wil gaan zetten naar een andere pc

ik heb op youtube gekeken of er een filmpje was waar stond hoe ik de hd uit de bay moet halen
helaas kan ik niks vinden
\wei kan mij helpen?

Bijlagen

• IMG_20250727_095755.jpg
    IMG_20250727_095755.jpg
    2 MB · Weergaven: 12
Om een harde schijf uit een Medion pc te verwijderen, schakelt u eerst de computer uit en koppelt u deze los van de stroombron. Zoek vervolgens de harde schijf-sleuf, die zich meestal aan de voorkant van de behuizing bevindt. Mogelijk moet u een zijpaneel of toegangspaneel verwijderen om erbij te kunnen. Koppel vervolgens de data- en stroomkabels los van de harde schijf. Afhankelijk van het specifieke Medion-model moet u de harde schijf mogelijk losschroeven van de beugel of er gewoon uitschuiven.

dit verhaal ken ik.. maar het gaat er om hoe ik de harde schijf uit de houder kan halen

Losschroeven en er uit schuiven?

Dus je hebt de HDD al uit de pc? Nu wil je deze uit de houder halen?
Maar wil je die oude HDD uit een oude pc nog gebruiken? Lijkt mij niet erg verstandig. Een dergelijke antieke HDD voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd en kan vervelende problemen veroorzaken.

al geprobeerd
lukt niet
Sportschool zoeken?

Even serieus! Een 'Het lukt niet' is het meest ongelukkige antwoord. Vertel graag waarom het niet lukt, wat er gebeurt, waarop je vastloopt.

Ik zie geen schroefjes aan de bovenkant. Misschien aan de onderkant nog een paar vergeten? Mochten die er zitten dan moet je waarschijnlijk eerst dat hele blok met schijven demonteren.

Die schijven kunnen behoorlijk stevig vastzitten in een dergelijk blok. Dus gepast geweld kan nodig zijn (nadat je hebt gecontroleerd dat er echt geen schroeven meer zijn)

Ik zie klinknagels aan de linkerkant. Blok kan er waarschijnlijk niet uit. Dus hoogstwaarschijnlijk ook geen HDD schroeven aan de onderkant.

er zitten geen schroeven in....
schijf zit erg vast....
kan bijna geen grip er op krijgen of ergens iets vinden waar ik grip op kan krijgen

Die foto is niet best. Weinig te zien.
Wat is het model/typenummer van de pc. Als je dat weet kun je mogelijk gerichter zoeken. How to Remove a Hard Drive from a Medion PC > video's ?

ik kwam er net achter dat op de bodem 2 schroeven zaten... en nu is die los... bedankt alleen voor jullie support

• Leuk
Waarderingen: Aar
Terug
Bovenaan Onderaan