Afsluiten XP erg langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stompie666

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Berichten
36
Hey,

Als ik XP afsluit kost het bijna 2 minuten voordat m'n computer uitgaat, misschien heb ik iets verwijderd maar ik zou echt niet weten wat. systeemherstel kon niet omdat ik net alle herstelpunten had verwijderd in "de grote schoonmaak" (ik ben een beetje dom).

Het gebeurd ook vaak dat m'n computer gewoon herstart als ik afsluit, dit gebeurde al voor het bovenstaande en misschien weet iemand daar nog een oplossing voor.

alvast bedankt,
Jeroentje
 
met de gratis tool Bootvis kunt u het opstarten van zowel Windows XP Home als Professional versnellen. Het besturingssysteem start dan binnen 30 seconden. Hiertoe analyseert Bootvis verschillende aspecten van het startproces, waaronder het proccesorgebruik en de eventuele driversvertragingen. De resultaten worden in overzichtelijke diagrammen weergegeven. Geintegreerde benchmarks geven uitsluitsel over actuele laadcycli. Voor de analyse van het startgedrag inclusief drivers en diensten kunt u terecht in Trace/Next Boot + Driver Delays. Na een nieuwe start somt de tool de resultaten op, waarna u deze via Trace, Optimize System kunt optimaliseren.

Bron: PCM
 
Damn, ja heb ik voor nx het overgetypt :mad:

dan deze tip maar ---> KliK
 
is dit misschien een optie?

149962 - Probleemoplossing bij beschermingsfouten in Windows
Wanneer u Windows start of afsluit, kan er een bericht over een beschermingsfout van Windows verschijnen. Starten Bij het starten van Windows kunnen de volgende foutberichten worden weergegeven: Beschermingsfout van Windows tijdens de initialisatie...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;149962

260067 - Windows reageert niet meer tijdens het afsluiten van een systeem met netwerkstations
Als u Windows afsluit en een groot aantal toegewezen netwerkstations hebt, kan het gebeuren dat de computer vastloopt en niet meer reageert. OPMERKING : dit probleem doet zich vaker voor naarmate het aantal toegewezen stations toeneemt. De meest...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;260067

ga dan even naar de microsoft site
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=80&qu=afsluit+problemen&View=nl-nl

succes ermee groetjes Edith
 
Alles goed nu

Bedankt voor alle reacties.
Via de links in de berichten van: Tha Devil en Gezina heb ik allebei de problemen opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan