Afsluiten XP foutmelding svchost.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilenrinus

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Berichten
6
Bij het afsluiten van XP krijg ik na enige tijd de melding dat een bewerking van "svchost.exe" niet is gelukt. Ik moet dan op OK drukken om de afsluitprocedure af te maken.:eek:
Dat is lastig en het hoort ook niet zo. Wie kan mij adviseren hoe dit te verhelpen is?
bvd :D
 
Logboeken

Logboeken kijken wat de foutmelding precies is en welk programma er voor verantwoordelijk is.
svchost stuurt n.l verschillende services aan dus kun je niet 1 2 3 zeggen welk programma hiervoor verantwoordelijk is,dat zie je wel terug in de logboeken.

Start-uitvoeren
type
eventvwr.msc
enter
Kijk bij toepassingen en systeem kijk bij waarschuwingen(geel driehoekje met uitroepteken) en zéker bij fouten(rood cirkeltje met X erin)
Schrijf de code van de gebeurtenis op + omschrijving of maak een printscreen en post 'm in je thread.
 
Afsluiten XP foutmelding svchost.exe

Logboeken kijken wat de foutmelding precies is en welk programma er voor verantwoordelijk is.
svchost stuurt n.l verschillende services aan dus kun je niet 1 2 3 zeggen welk programma hiervoor verantwoordelijk is,dat zie je wel terug in de logboeken.

Start-uitvoeren
type
eventvwr.msc
enter
Kijk bij toepassingen en systeem kijk bij waarschuwingen(geel driehoekje met uitroepteken) en zéker bij fouten(rood cirkeltje met X erin)
Schrijf de code van de gebeurtenis op + omschrijving of maak een printscreen en post 'm in je thread.

Dank voor het antwoord.
Het logboek Toepassing geeft een fout code 5000 MP Sample Submission
Het logboek Systeem geeft 2 foutcodes nl. 7022 en 7016 beide met omschrijving Service Control Manager.
Dit zijn de laatste (in de tijd gezien) foutmeldingen. Op eerdere data zijn ook nog waarschuwingen/fouten te zien; ik weet niet of die ook relevant zijn.
Mijn vraag is nu : hoe nu verder?
 
WinDefender

Kijk ff hier lijkt er op dat hier de oplossing staat(als Engels geen probleem voor je is) De foutcode 7022 betekent: kan de opgegeven sessie niet vinden.
In 't kort komt 't er op neer dat Windows Defender is ingesteld om op 'n bepaalde tijd je systeem te scannen maar dat bij de instellingen is ingesteld dat eerst de nieuwe definities gedownload moeten worden,maar dat op dat tijdstip de pc nog niet met internet is verbonden
Het probleem schijnt opgelost te zijn d.m.v. AutoUpdate,heb je deze niet op auto staan dan heb je de kans dat je de Fix niet hebt binnengekregen.


I solved my problem with Event 5000 and hopefully the solution will help others. I checked my settings in Windows Defender and found that I had it set up to automatically run a full system scan at 6:00 AM. Then I noticed there was a checkmark in the box for "Check for Updated Definitions before scanning". Since my DSL router is not turned on at 6:00 AM, the application cannot connect to the internet and is therefore giving the error.
Bron: Technet

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan