Afsluiten xp met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

anansie

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Berichten
313
Op een nieuwe pc heb ik Windows XP Pro geinstalleerd en meteen helemaal geupdate. Doordat er bij het opstarten steeds naar een wachtwoord werd gevraagd heb ik dit uit kunnen uitschakelen door in "Uitvoeren" het commando "Control userpasswords2" in te geven en vervolgens daar een vinkje weggehaald. Daarna ging het goed, echter als ik nu wil afsluiten doe ik dat met een icoon van TweakXp, "Pc afsluiten" Nu vraagt de pc bij het afsluiten weer naar een wachtwoord. Hoe krijg ik deze melding er weer uit?
 
Vraagt hij ook om een wachtwoord als je de pc op de "gewone" manier afsluit?(start, afsluiten)

Staat er in tweakxp niet een optie die je moet uitvinken? (bv vraag wachtwoord bij afsluiten)
 
Als ik de pc op de normale manier uitschakel dan gaat het goed.
 
Is het dan niet makkelijker om de pc op die manier (de "gewone":D ) af te sluiten?
 
Begrijp ik goed dat je met Quick Shutdown moet kiezen tussen shutdown, stand-by etc.?
Met shutdown.exe kun je alle snelkoppelingen maken.
 
Ik heb hem ook net pas geinstalleerd:D Maar ik heb alleen de bovenste gedaan. Dus dubbelklik op het icoon is bij mij snel afsluiten. Als je rechtsklikt op het icoon kun je volgens mij alle andere opties kiezen.

Ik heb ook gezien dat je combinatie toetsen kunt instellen voor die andere functies. Ik zal het ook nog even gaan uitproberen.

[edit]Moet wel zeggen dat hij supersnel reageert. Ik heb de standby optie genomen. Zoeffffff:D
 
Laatst bewerkt:
Dat zou goed kunnen. Het was meer om nog een alternatief te geven voor het afsluiten ipv tweakxp. :)
 
Oplossing zat in het opnieuw installeren van tweakxp. Nu gebruik ik icoontje Shutdown windows en alles gaat weer goed. Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan