Afsluiten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Berichten
3.670
Ik heb hier een computer staan die ik iedere keer handmatig moet uitschakelen (aan/uit-knop ingedrukt houden). Als ik kies voor afsluiten, sluit Windows wel af, maar voordat de computer helemaal uitgaat krijg ik een scherm met daarop: U kunt de computer nu uitschakelen. Iets wat ik dus niet wil.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de computer gewoon uitgaat zonder dat ik de uitknop moet indrukken?

Alvast bedankt:thumb:
 
Echt afsluiten
Gepubliceerd door: jamesbond007 op 2 juli 2005 - 21:06


Ook het nieuwe besturingssysteem Windows XP heeft last van het probleem dat het niet automatisch wil afsluiten. Normaal gesproken moet de pc uitgaan als u Windows afsluit. Dat gebeurt lang niet altijd. De aan/uit-knop moet worden gebruikt. Zo vervelend als het probleem is, zo simpel is de oplossing. Klik op:

Energiebeheer in het Configuratiescherm (Start/Configuratiescherm)

Op het tabblad APM vink je 'Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen' aan. Bevestig de wijziging door op OK te klikken. Jouw computer sluit voortaan automatisch af. Als je in het scherm Energiebeheer geen tabblad APM ziet staan, ondersteunt jouw computer helaas geen geavanceerd energiebeheer.
 
Dat was inderdaad de oplossing

Bedankt:thumb:
 
Ja kijk, ik moet mijn gebrek aan kennis compenseren met surfen :p
Maar het gaat om het resultaat! Wat jij!
 
Geplaatst door Elisa


Op het tabblad APM vink je 'Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen' aan. Bevestig de wijziging door op OK te klikken. Jouw computer sluit voortaan automatisch af. Als je in het scherm Energiebeheer geen tabblad APM ziet staan, ondersteunt jouw computer helaas geen geavanceerd energiebeheer.

Hmmm... Ik heb dat bij niet staan. Maar ik dacht, dat winxp in samenwerking met de bios, gebruik maakt van ACPI. Maar dit doet eigenlijk hetzelfde. Voornaamste is dat het opgelost is. Maar ik wou dit nog even vermelden.:)
 
Geplaatst door Elisa
Ja kijk, ik moet mijn gebrek aan kennis compenseren met surfen :p
Vaak is dat duidelijker ook dan dat je zelf snel iets in elkaar zet:)
Genoeg beschrijvingen op het internet:)
 
Misschien over ACPI, een kleine aanvulling.


ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) is an open industry specification co-developed by Hewlett-Packard, Intel, Microsoft, Phoenix, and Toshiba.

ACPI establishes industry-standard interfaces for OS-directed configuration and power management on laptops, desktops, and servers.

ACPI evolves the existing collection of power management BIOS code, Advanced Power Management (APM) application programming interfaces (APIs, PNPBIOS APIs, Multiprocessor Specification (MPS) tables and so on into a well-defined power management and configuration interface specification.

The specification enables new power management technology to evolve independently in operating systems and hardware while ensuring that they continue to work together.
 
Geplaatst door vanzwam


Nee, maar zo weten de lezers hier ook een beetje meer over.:D
Dit weet ik nu nog maar morgenochtend ben ik dit weer gewoon vergeten. Ik heb dat vinkje neergezet en dat vind ik goed genoeg:p
 
Geplaatst door rve123

Dit weet ik nu nog maar morgenochtend ben ik dit weer gewoon vergeten. Ik heb dat vinkje neergezet en dat vind ik goed genoeg:p

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan