• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afsluiten zonder opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Hoi, hallo,

Ik heb een excel-bestand waarin automatisch berekeningen worden uitgevoerd. Na konsultatie van die berekeningen wordt het bestand gesloten, maar verschijnt steeds de vraag : "Wijzigingen opslaan, ja/nee ?".

Mijn vraag : Kan ik een knop invoegen, gekoppeld aan een makro zodat het bestand gesloten wordt zonder die vraagstelling ? Met andere woorden, afsluiten zonder opslaan is hier altijd van toepassing.

Dank bij voorbaat, Stefano

Laatst bewerkt:
Hoi,

Of je met een macro kunt sluiten zonder op te slaan weet ik niet. Je zou kunnen overwegen om een knop "sluiten" te maken en daaraan een macro te hangen die eerst de inhoud van de invulvelden wist (del), en daarna sluit. Volgens mij bereik je dan wat je wil.

Mieke.

Mieke,

vanaf het moment dat er in in het werkblad een formule staat, zal steeds gevraagd worden om op te slaan. Als ik de formule met een makro verwijder, dan is er een verandering gebeurd aan de inhoud van het blad en duikt de vraag "opslaan ja/nee" zeker terug op.

stefano

Ik weet zeker dat het kan, maar ik weet niet meer hoe.
Kijk eens op sites die macro's aanbieden.
Geheid dat je er 1 tegen komt.

groet,
Dave.

Hoi Stefano

Zet deze code(s) in ThisWorkBook

Zonder behoud van wijzigingen:

Private Sub WorkBook_BeforeClose(Cancel aS Boolean)
ThisWorkBook.Saved = True
ThisWorkBook.Close
End Sub

Voila... 'ier is uw code noh.

Met behoud van wijzigingen:

Private Sub WorkBook_BeforeClose(Cancel as Boolean)
ThisWorkBook.Save
End Sub

Je hebt dus niet een knop of iets dergelijks nodig om het uit te voeren.

Bijna goed

Hydra ,

Ik heb de code in this orkbook gezet en ze werkt , maaar .....!

Het werkblad dat ik er voor geopend had kan niet meer gesloten worden, hetreageert niet meer wanneer op het kruisje (sluiten) geklikt wordt.

de oplossing

Hey stefano,

nou hier komt ie hoor

Als het werkbook wil afsluiten dus niet excel in zijn geheel ZONDER save en dan die verveelende vraag...wil je dit niet opslaan bla bla bla

maak inderdaad een knop op het werkblad
Let wel op dit moet een commandbutton zijn dus via de werkblak visual Basic en dan werkset besturingselementen kies dan voor opdracht knop pas 'm aan naar wens en kies rechtermuis voor Programma code weergeven

gooi daar de volgende tekst in en

Private Sub CommandButton1_Click()

Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.Close
Application.DisplayAlerts = True

End Sub

save nu voor 1 keer wel je map anders kan je het de volgende keer dus opnieuw doen .... :p open 'm weer en probeer je knoppie ...en je hoort en ziet niets meer

klopt

Okee !!! Het werkt prima. Bedankt aan alle hulpverleners !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan