afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

computon

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Berichten
67
Ik zou graag willen weten of het kwaad kan als je xp altijd geforceerd afsluit.
Op de normale manier afsluiten duurt bij mijn pc wel heel erg lang en kan hiervoor geen oplossing vinden.
Mocht het geen kwaad kunnen weet iemand dan hoe ik hiervoor een snelkoppling kan maken?
Ik bedoel het afsluiten als in taakbeheer, dan afsluiten met de ctrl-knop ingehouden.
Is nou wel een gedoe en een snelkoppling zou een uitkomst bieden.

Thx, mede forummers
 
Ik zou eerst eens kijken waarom je pc er zolang over doet om af te sluiten.
Staan er veel programma's open, als je afsluit?

Er zijn eventueel nog wel register tweaks om het af sluiten te versnellen.
 
ne er staan er dan geen meer open die sluit ik allemaal en ik heb in het register de wachttijd voor het afsluiten al vermindert van 20000 naar 2000.
Dit helpt wel natuurlijk maar duurt nog altijd zo'n 20 a 25 seconden en dat is me te lang.
Het geforceerd afsluiten zou een oplossing zijn.
Mvg Ton
 
Gedaan zoals hieronder beschreven?

Wanneer Windows XP wordt afgesloten moet het systeem eerst alle lopende processen beëindigen. Wanneer een proces zich niet onmiddellijk laat beëindigen geeft Windows het de gelegenheid dit uit zichzelf te doen en wacht enige tijd alvorens zelf het proces te beëindigen. Hoe lang Windows wacht is opgeslagen in het register. Wanneer u de bewuste waarde in het register aanpast zal Windows eerder zelf het proces beëindigen waardoor de computer sneller afsluit.

Werken in het register dient met grote zorgvuldigheid gebeuren. Doe niets anders dan hieronder aangegeven!

1) start de register-editor ( Start-Uitvoeren en in het scherm REGEDIT typen en dan O.K. klikken )
2) navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
3) klik op de map met de naam "control"
4) in het rechtervenster ziet u "WaitToKillServiceTimeout" , selecteer dit
5) klik er met de rechtermuisknop op en selecteer "wijzigen"
6) Wijzig de waarde in een lagere waarde dan 2000 ( bij mij staat hij op 200 )
7) Sla de wijziging op met O.K. en sluit de register-editor.

Hier gevonden, zou er toch maar voorzichtig mee zijn...

Of deze tip: Met één dubbelklik afsluiten
 
Ja heb ik allemaal geprobeerd maar die slaan de plank mis denk ik.
Het is namelijk zo dat alles best snel verloopt tijdens het afsluiten, maar dat de pc ongeveer 35 seconden wacht bij het scherm "windows word afgesloten" er gebeurt dan mijn inziens niks meer en pas na de genoemde tijd gaat de pc uit.
Dit is ook zo met het opnieuw opstarten
 
nee sorry geeft geen van allen het effect als met a-c-d en dan afsluiten met de ctrl knop ingedrukt jammer maar helaas. toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan