Afsluitings probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

NDThien

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hey,

Ik heb pas een nieuwe PC gekocht, en de 1e paar dagen werkte die prima en ging goed en normaal uit. Maar nu, als ik mijn PC wil afsluiten dan blijft hij hangen bij het scherm waarop "Afsluiten" staat. Het is heel frustrerend en ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb ook al andere opties gedaan, zoals opnieuw opstarten, maar hij bleef daar ook hangen.

Kan iemand mij helpen?

Bvd.

Eerst maar vertellen wat er veranderd is aan de pc, het gebeurt namelijk niet "zomaar".

Uuhm, Ik heb vandaag internet aangesloten op deze PC en er waren updates.
Ik had hem opnieuw opgestart, maar eerst moest ik 29 updates installeren.

Bvd

Ga naar de start en typ in de help van windows: systeemherstel. (da's best wel leerzaam om te lezen en de stappen uit te voeren)

Ik heb hem nu hersteld, maar er zijn nu nog steeds updates.
Moet ik die nu installeren? Of hoe zit dat.

Bvd

Één voor één. Daarna opnieuw opstarten en je weet welke update uiteindelijk de trammelant veroorzaakte.
Dan kunnen we dáár verder op gaan puzzelen.

Hoe moet ik dat een voor een installeren, want nu is er nu een venster van Windows Update. En er staat nu "9 updates installeren".

Bvd

Zit zelf niet achter een standalone op dit moment, maar er is een mogelijkheid om de details van de updates weer te geven?

als dat niet beschikbaar is / niet wil, doe het dan anders.
Ga handmatig naar Windows update (Start, alle programma's, Windows update)
Daar laat je dan "zoeken" naar updates en de dáár gevonden lijst kan je bewerken / aanvinken welke update je wel / niet wil downloaden.

Schakel Windows automatische upate trouwens tijdelijk uit totdat je dit probleem getackeld hebt.

Hey, ik heb het probleem is er nog steeds.
Ik heb hier een recovery cd die ik via Acer Empowering Technology heb gebrand. Kan ik op deze PC XP installeren en kijken of het probleem is opgelost? Want XP vind ik fijner om mee te werken.

Kan ik die recovery cd weer in mijn PC stoppen (met XP) en dan weer Vista erop zetten?

Bvd

Nou................. ik denk niet dat die recovery CD de juiste software bevat voor jouw machine. Daarnaast bezit je geen key voor XP, dus legaal gaat die installatie (als deze al zou lukken) niet worden.

Maar zal het denk je het probleem oplossen? Want ik heb het nog steeds..

Hey, ik heb het probleem is er nog steeds.
Ik heb hier een recovery cd die ik via Acer Empowering Technology heb gebrand. Kan ik op deze PC XP installeren en kijken of het probleem is opgelost? Want XP vind ik fijner om mee te werken.

Kan ik die recovery cd weer in mijn PC stoppen (met XP) en dan weer Vista erop zetten?

Bvd

Tenzij je die CD hebt gebrand toen je de pc net had en de pc je adviseerde de CD te branden voor noodgevallen. In dát geval is die CD wél voor jouw machine maar zal er geen XP, maar vista opstaan.

Dat Acer Empowering etc. wat is dat / hoe kom je aan die cd?

Ik heb de CD gebrand toen ik net me PC had, toen de problemen er nog niet waren. (De verkoper adviseerde me om die recovery CD te branden)
En ik heb geen Cd van acer empowering technology. Die zat er al standaard op deze computer.

Dan is het Oké, dan is dat idd. precies de goede CD om je systeem te recoveren. Je kan 'm dus veilig gebruiken.

Dus even een samenvatting.

Ik wil dus XP op deze PC installeren. Als de problemen weg zijn, dan is het ok.
Maar als het niet zo is. Kan ik dan weer mijn PC recoveren terug naar Windows Vista?

Bvd

Ja, ik denk dat je samenvatting correct is, alleen, de CD die je nu hebt, dáár staat vista op. Je zal dus een XP CD + key ergens moeten "regelen" om XP te gaan installeren.

Houd er overigens wel rekening mee dat er hardware in de machine kan zitten, die niet meer gebruikt kan worden onder XP omdat deze simpelweg te "nieuw" is voor XP, m.a.w. er zijn geen drivers ontwikkeld voor XP. Zoek vóóraf uit of er voor alle in de machine zittende hardware XP drivers te vinden zijn, anders kun je je de moeite besparen en kun je beter je systeem met die CD recoveren naar een goed werkende Vista.

Laatst bewerkt:
Ik heb deze PC al is gerecovered met de CD, dus ik denk dat het dus aan de updates liggen. Maar hoe kan ik opzoeken welke drivers goed werken met XP?

Bvd

Door eerst met een tooltje zoals bijvoorbeeld PC Wizzard 2008 -> Klik de hardware zichtbaar te maken en vervolgens onderdeel voor onderdeel te kijken of er een XP driver voor is.
Te denken valt o.a. aan de soundchip, netwerkkaart, printer, scanner, modem en bijvoorbeeld de videochip.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan