• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afsluitknop blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

arierood

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Ik ben bezig met een enquête met 20 vragen op 20 bladen. Dat lukt allemaal wel. Nu wil ik dat als eenmaal aan de enquête is begonnen, deze ook wordt afgemaakt. Het kan/mag niet tussentijds worden opgeslagen. Ik wil dus de afsluitknop blokkeren tot de laatste vraag is ingevuld. Dus dat pas op het 20ste blad de afsluitknop werkt. Of eventueel een afsluitmacro onder een eigen knop. Is dit mogelijk? mvg Arie

Rudi,
Dank je wel voor je moeite (heeft een warme bakker het nu niet vreselijk druk:) ). Is het ook mogelijk om, als dus alle vragen zijn beantwoord, gelijktijdig met het opslaan Excel wordt afgesloten. Ik wil laten opslaan op het netwerk op p:\vragenlijst_1_2010\.
Mvg Arie

Aangezien de antwoordcellen niet leeg kunnen zijn voor het sluiten moeten je ze eerst allemaal vullen met een willekeurige waarde om daarna je bestand op te slaan. Bij het openen daarna v/d enquete worden die door onderstaande eerst gewist.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    For i = 1 To Worksheets.Count
        Sheets(i).[C2].ClearContents
    Next
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    If [Blad1!I6].Value <> 3 Then
        MsgBox "Niet alle vragen zijn beantwoord"
        Cancel = True
    End If
    With ThisWorkbook
        .SaveCopyAs "p:\vragenlijst_1_2010\" & [B1] & ".xls"
        .Saved = True
    End With
    Application.Quit
End Sub
Er wordt gebruik gemaakt van de waarde in B1 om het bestand telkens onder een unieke naam op te slaan. Het origineel wordt daana afgesloten zonder de wijzigingen op te slaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan