Afsluitprobleem in Windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Berichten
750
Gegroet deskundigen

ik heb de laatste tijd regelmatig problemen om mijn computer opnieuw op te starten zonder eerst volledig af te sluiten (stroomknop afzetten).
Ik krijg het lichtblauwe Windowsvenster met onderaan de tekst "Windows is bezig met afsluiten". Er gebeurt echter niets .
Ik ben dus telkens genoodzaakt om mijn computer af te zetten en opnieuw met de (start)knop op te starten.
Ik heb de reeds vermelde site geraadpleegd doch gezien mijn geberekkige kennis van het Engels, vind ik niet wat ik zoek. Ook de helpfunctie van Windows kan mij geen passend antwoord verschaffen.

Kennen jullie de goede 'tip'? Waar is hij te vinden?

Met dank op voorhand

nIh1IlO
 
Hello

ik heb 'dit' eens geopend en gelezen en heb geprobeerd er mijn weg te vinden, doch ik ben er niet uitgeraakt, zeker niet als ik moet overschakelen naar het Engels.
Wat ik wel kan zeggen is dat mijn systeem qua Windowssoftware (98) volledig is 'geupdated' en dus in principe van de laatste bijsturingen is voorzien. Ik doe dit trouwens regelmatig.

Maar... mijn probleem is NIET opgelost.
 
Hello Falco

het was handig geproberd om een stukje reclame te maken voor het electronische woordenboek, maar ik wens mij niet te verdiepen in een taal door woordjes te gaan opzoeken.
De computertaal op zich is al ingewikkeld genoeg!
Ik zocht enkel een concreet ruggensteuntje voor mijn probleem.
Dit heb ik vooralsnog niet teruggevonden.
Bestaat de bewuste procedure niet in het Nederlands?
Ik hoop echter van wel.

Groetjes
 
Windows update helemaal doorlopen?

Daar staat igg een patch voor windows 98 afsluit probleem, wil nog niet zeggen dat et dat ook meteen fixed maar je weet nooit.
 
Die opmerkingen over reclame maken enz. kun je beter achterwege laten, slaat nergens op en hij probeert alleen te helpen. Als je helemaal niets zelf aan je probleem wil doen moet je maar elders om hulp gaan vragen.

Die link van mij verwijst naar een Nederlandstalige pagina van Microsoft, ik snap het probleem niet zo.
 
Hello helpdeskers

sorry voor de 'reclamekwinkslag'. Ik vind echter dat hij in schril contrast staat met de sneer die mij te beurt viel.
Ik zal leren leven met 'mijn' probleem.

Is dit geen mooie afsluiter: "kennis bezitten is macht, kennis delen is edelmoedig, kennis overdragen is een kunst".

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Hello Nih1I|O,

Voor alle duidelijkheid: ik maak nergens reclame voor. Ik heb mijn eigen business en soms als ik meer of minder tijd heb, kom ik op dit forum met vragen en/of tips.
Tiborv heeft dit ook duidelijk gemaakt.
De mensen hier proberen te helpen maar je kan niet verwachten dat ze complete pagina’s vertalen.
De link van Tiborv was goed en in het Nederlands. Het is wel zo dat als je verder klikte(bijv. op 238096) dan werd alles Engelstalig.
Toch op de 1 link van Tiborv stond (onderaan) een lijst van 6-tal bestanden. Je kon aan de hand van deze lijst checken als deze bestanden wel de goede zijn (aantal kB)
Op dat link (nr. 238096) stonden verschillende oorzaken/mogelijkheden. De te volgen stappen waren vrij kort: 5-6 handelingen.
Dus weinig tekst, misschien eenvoudig te vertalen via mijn link. Dus daarom dat link.
Let wel op, bijna alle oplossingen van Microsoft zijn voor Windows 98 SECOND EDITION!!
Volgens Microsoft is het mogelijk (o.a.) dat de problemen worden veroorzaakt door de gebruikte Anti Virus programma.
Aangezien jij hier op het forum ook andere problemen hebt gemeld met Norton, is het best mogelijk dat dit de oorzaak is.
Je schrijft dat je “zal leren leven met jouw probleem”. Misschien is het verstandiger om eerst te leren om niet direct in “aanval” te gaan als jou problemen niet gelijk opgelost worden.

Soms is ook handig als je meer gegevens geeft: welke type anti virus jij gebruikt? Exacte versie Windows,etc

Grtz
Falco
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door NIh1IlO
Hello helpdeskers

sorry voor de 'reclamekwinkslag'. Ik vind echter dat hij in schril contrast staat met de sneer die mij te beurt viel.
Ik zal leren leven met 'mijn' probleem.

Is dit geen mooie afsluiter: "kennis bezitten is macht, kennis delen is edelmoedig, kennis overdragen is een kunst".

Alvast bedankt voor de moeite.

Als ik jouw reactie lees wil je noch kennis bezitten, noch kennis delen en noch kennis overdragen.:8-0:

Groetjes,
Bennie
 
Heb je dit al geprobeerd:

Ga via 'Start' naar 'Uitvoeren' en vul in: msconfig en klik op OK. Klik op 'Geavanceerd' en zet een 'Vinkje' voor: "Snel afsluiten uitschakelen" Klik op 'Ok' en nogmaals op 'Ok' en start de PC opnieuw. Probeer na opstarten de pc af te sluiten.
 
Hello Jozo

Ik werk met Windows 98 en ben geabonneerd op het antivirusprogramma van Norton Internet.
Ik heb gedaan wat je suggereerde doch op het tabblad 'algemeen' 'gevanaceerd' komt het door u aangehaalde item niet voor.

Alleszins bedankt voor de moeite.

Groetjes

nIh1IlO
 
Helaas ondervindt een grote groep gebruikers van Windows 98 Tweede Editie problemen bij het afsluiten van het systeem. In een andere tweak hebben we je uitgelegd dat de problemen in de meeste gevallen op te lossen zijn, door in Systeeminfo een vinkje te plaatsen bij Snel afsluiten uitschakelen.

Kom tot de conclusie dat je versie van het Hulpprogramma voor systeemconfiguratie niet beschikt over de optie Snel afsluiten uitschakelen, dan is het mogelijk dat op uw systeem Windows 98 Second Edition Shutdown Supplement is geïnstalleerd.

In een dergelijk geval tref je de optie Snel afsluiten uitschakelen namelijk niet langer aan in Hulpprogramma voor systeemconfiguratie.

Het is echter niet noodzakelijk om gebruik te maken van Hulpprogramma voor systeemconfiguratie, om de optie Snel afsluiten uitschakelen te activeren.

Door een wijziging in het Windows-register te maken, bereik je hetzelfde resultaat.

Start de Registereditor, door te kiezen voor Start/Uitvoeren en regedit te typen.

Navigeer naar de registersleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Shutdown en klik dubbel op FastReboot.

FastReboot tref je aan in het rechter gedeelte van het venster. Verander in het vak Waardegegevens de 1 in 0, waardoor Snel afsluiten uitgeschakeld wordt. Herstart, en het moet werken.
 
Gegroet Jozo

bedankt voor de praktisch gestuurde uitleg.
Het fenomeen blijkt vooralsnog achterwege te blijven.

Nog veel suc6 bij de 'hulp'verlening op afstand.

Groetjes nIh1IlO
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan