afsluitprobleem Windows 98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankwin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Als ik Windows 98 wil aflsuiten blijf de PC hangen op het "Windows is bezig met afsluiten"-scherm.
Als ik echter voor opnieuw starten kies dan werkt alles probleemloos.

Het is een MyCom machine met:
ASUS K8N moederbord
AMD Sempron 2600+ processor
512 MB geheugen
WD 80 Gb HD
Sapphire ATI 7000 videokaart

Natuurlijk het ik al wat dingen geprobeerd:
- Snel afsluiten uitschakelen
- Q260067
- Q239887

Wie o wie weet raad?

Veilige modus werkt OK

Update:
Afsluiten vanuit de Veilige modus werkt wel OK, dus het is geen probleem met de BIOS.

Wanneer zijn de problemen ontstaan? Je kunt proberen om een register van een paar dagen van tevoren terug te zetten door in DOS op te starten en het commando SCANREG /RESTORE te geven. Selecteer een datum van voordat de problemen begonnen.

werkt ... half

Heb het register één dag terug gezet en de computer sluit nu goed af, maar geeft bij het opstarten de melding dat hij de firewall van GDATA niet kan starten.
Ik zal de software opnieuw installeren en zien wat er gebeurd.

probleem is terug

Heb G Data Antiviruskit InternetSecurity 2005 opnieuw geinstalleerd en het probleem is weer terug.
Op de site van G-Data (http://www.gdata.nl) kan ik geen informatie over dit probleem vinden.

Ken je een beetje Duits?

Product: AntivirenKit 2005 InternetSecurity

--------------------------------------------------------------------------------

Vraag: Mein Win98 PC fährt sich nach der Installation des AVK nicht mehr vollständig herunter bzw. bleibt beim Herunterfahren hängen.

Antwoord: Nach unseren Erfahrungen mit MS-Windows 98 können für die geschilderte Problematik verschiedene Faktoren (wie z. B. Powermanagement, Systemsignale, Systemprogramme, Gerätetreiber u. v. m.) verantwortlich sein. Eine kurze Zusammenfassung der möglichen Ursachen steht beispielsweise unter folgender URL, aber auch in anderen Foren zur Einsichtnahme bereit:

http://www.windows-tweaks.info/html/shutdownguide-win98.html

wat een lange lijst

Wat een lange lijst met oplossingen.
Tegen die tijd dat ik al die dingen uitgeschakeld heb heb ik geen windows 98 meer over.

maar ach, is misschien toch het proberen waard.
ik ga er morgen mee verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan