Afsluitprobleem Windows XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

swilleg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Ik heb sinds een aantal maanden een nieuwe pc:
Intel Pentium 4 - 3,0GHz, 1GB Ram, moederbord: Asus P4P800-EDeluxe met windows XP-Pro SP1a als besturingssysteem.
Als ik de pc afsluit start deze soms terug op of krijg ik een blauw scherm met vermelding: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Stop: 0x0000000A (0x98FE4B14, 0x00000002, 0x00000000, 0x80516A55).
Soms komt deze fout een week of zelfs 2 niet voor en dan opeens weer wel.
Ik heb alles terug geformatteerd en enkel Windows XP pro, Office en Kaspersky antivirus erop gezet, maar de fout blijft zich voordoen!?
Het moederbord is nu ook vervangen, maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen.
Ik had al gevonden dat zowel Logitech keyboards en muizen en Roxio-software een veelkomende oorzaak is bij dit probleem. Ik heb wel een Logitech keyboard en muis maar heb de soft hiervan niet geïnstalleerd!
En er staat geen Roxio-software op mijn pc!

Hoe kan ik precies achterhalen wat de foutcodes betekenen en of ze kunnen aanduiden waar de fout zit?:confused:

Laatst bewerkt:
Om de juiste foutcodes te achterhalen zal niet meevallen.
De foutmelding die je bij de nieuwe pc hebt, kan van verschillende oorzaken komen.
bvb : cpu > geheugen > drivers > virusscanner

Dit hier geeft de foutcode's weer, omdat er veel foutcodes zijn is het moeilijk om de juiste code te vinden.

Wat je kan proberen is om je geheugen tijdelijk te veranderen, volgens je specs heb je 1 Gb aan geheugen, als deze bestaat uit 2 reepjes van 512Mb, haal dan tijdelijk een reepje eruit.
Je moet waarschijnlijk dan ook het andere reepje even in de zwarte connectors doen ( als ik het mij nog kan herineren dan zijn de blauwe connectors voor de dual channel.

groetjes speedtouch

Ik heb "windows memory diagnostic" geïnstalleerd op een diskette en het geheugen uitgebreid getest (ook in de modus extended tests) , maar het programma vindt geen fouten in het geheugen!?

Iemand nog een andere suggestie en/of ervaring met dit probleem?

Ik heb gevonden wat het probleem veroorzaakte, namelijk Kaspersky antivirus.
Als ik de Kaspersky antivirus monitor afsluit, telkens vooraleer ik Windows afsluit, komt het probleem niet meer voor.
Ik heb nu een upgrade gedaan van KAV 4.5 naar KAV 5.0 en alles is in orde!!:thumb:

Laatst bewerkt:
Prima :thumb:

Bedankt voor het bericht, hier hebben anderen ook wat aan, die het zelfde probleem hebben.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan