afsluitprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hilbrand

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Goedemiddag,

Windows 98 SE sluit sinds enige tijd niet meer af.

Het vreemde is dat als je kiest voor afsluiten en opnieuw starten dit gewoon wordt uitgevoerd.

Bij alleen afsluiten wordt wel het beeldscherm uitgeschakeld, maar de PC sluit niet af. Het opnieuw opstarten wordt dan ook altijd vooraf gegaan door het blauwe scherm van de pc controle.

Het hyjack-log is al bekeken en foute instellingen verwijderd. Dit heeft niet bovenstand pobleem opgelost.

Wie heeft een idee of suggestie.

Alvast bedankt

Hilbrand

nog niet opgelost

Krugar, bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb het leesvoer doorgenomen en 2 programma aanpassingen uitgevoerd voor het afsluiten van w98se die genoemd werden in het leesvoer.

Dit echter zonder effect.
Bij het afsluiten hoor ik ook het windows afmeld geluid niet meer. Het beeldscherm gaat wel uit maar de computer niet.

Ander oplossingen en oplossingen van anderen zijn van harte welkom.

Hilbrand:(

Mijn probleem lijkt opgelost.

Er stond een sinds de problemen ook opeens een icoon rechtonder in de taakbalk van "Quick time".
Als ik dit icoon met recht aanklik en exit, sluit windows normaal af.

Quick time is toch een windows programma? Waar wordt dit voor gebruikt en veroorzaakt dit wel vaker storingen?

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp.

Hilbrand

QuickTime is een speler voor beeld en geluid.
Veroorzaakt doorgaans geen storingen.

Grtz.

QuickTime
Type videobestand. Quicktime-filmpjes worden regelmatig voor Internet-doeleinden gebruikt. Dit formaat is door Apple bedacht. Bij Quicktime-filmpjes wordt gebruik gemaakt van compressie. U herkent Quicktime-filmpjes aan de extensie .MOV.
Bron;
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Dat icoontje rechtsonder is van de Quicktime player.
Deze start automatisch op, als je windows opstart.
Dit kun je uitschakelen via;
Start>uitvoeren>msconfig>opstarten.
Vinkje weghalen bij Qttask.exe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan