afsluitprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Berichten
1.202
Beste lezers , wie weet raad voor mijn probleem ?
Als ik mijn pc afsluit dan herstart hij , afsluiten kan alleen door de powerknop ingedrukt te houden .
Het probleem is ontstaan na een schone installatie van xp-home , ook als ik een ghost terugzet kan ik niet normaal afsluiten , terwijl dit vroeger wel kon .
Heb alles wat hier over in het forum te lezen valt uitgeprobeerd maar het probleem blijft .
APM staat ingeschakeld , opnieuw opstarten heb ik uitgeschakeld en in de bios staat acpi ingeschakeld .
Sisoft sandra geeft bij APM en ACPI information de tip : SMBIOS/DMI information may be inaccurate .
Wie kan mij helpen ?
Gr. Hans
 
Kan aan heel veel dingen liggen:
van een niet helemaal gelukte wininstallatie tot en met het ontbreken van bepaalde essentiele software. Voorbeeld: heb je de algemene moederbord drivers geinstalleerd?
 
't blijft vanaf mijn positie natuurlijk koffiedik kijken, maar ik zou zeggen nee en ja...........

Met deze cryptische omschrijving bedoel ik : nee, want je hebt immers niets aan het bios veranderd, dus waarom zou het bios de oorzaak zijn en: ja: als jij niet of niet de goede / volledige moederbord drivers hebt geinstalleerd, dan probeert jouw bios dingen aan te sturen die er (nog) niet zijn of niet van de juiste drivers zijn voorzien met idd. vreemde verschijnselen tot gevolg.

Weet jij echt 100% zeker dat je de juiste en alle moederborddrivers hebt geinstalleerd?

Daarnaast is ook versie 5 van Easy CD creator een veroorzaker van DIT probleem, tenzij je de patch ervoor hebt gedownload. Heb je heel toevallig per ongeluk Easy CD creator versie 5 op je machine staan?
 
Laatst bewerkt:
Nog even wat rondgekeken en ik vond ook nog het volgende (powermanagement voor de netwerkkaart):

Another common cause of system restarts is the Wake On setting. The Wake On setting allows a computer to be automatically booted if it receives LAN packets intended for it, or if the modem line rings. Typically, the Wake on LAN settings would be adjusted through your computer’s BIOS setting. If you have checked the BIOS though and the Wake On LAN setting is disabled, it is possible that Windows might be responsible for waking the system up. To find out, open the Device Manager and locate your system’s network card. Right click on the card and select the Properties command from the resulting shortcut menu. When you do, you will see the network card’s properties sheet. Now, select the Power Management tab and verify that the Allow This Device To Bring The Computer Out Of Standby option is deselected.
 
Ik weet vrijwel zeker dat ik de juiste mobo drivers geïnstalleerd heb , misschien zijn er nieuwere , mobo is soltek model i440BX/ZX-W977TF .
Wake on lan staat op disabled , heb dit op enabled gezet echter het probleem blijft .
 
Als bij apparaatbeheer geen uitroeptekens / cirkels met kruizen erin staan en je vermoedt dat alle (en correcte) mobodrivers zijn geinstalleerd, dan zou ik (als het mijn machine was) gewoon nog een keer een nieuwe installatie uitvoeren.
 
Van microsoft wordt ik niet veel wijzer , dus ik ga de handel maar weer opnieuw installeren .
Toch bedankt voor de reacties .
Gr. Hans
 
Dat bedoelde ik idd. met "algemene oorzaken" zoals Microsoft het gedeeltelijk benadert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan