afsluitprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
216
Regelmatig krijg ik een scherm met de tekst "programma reageert niet" Als ik dan klik op afsluiten dan sluit het meeste wel daarna af, soms moet ik nog een keer klikken.

Verder wil ik weten welke programma's ik kan uitvinken in het scherm msconfig opstarten. Van de meeste namen weet ik namelijk niet bij welk programma het hoort.
 
Heb je enig idee wélke programma's niet reageren?

Msconfig opstarten wordt gevuld door de programma's die op je PC zijn geinstalleerd, ook niet-Windows toepassingen.
 
Eerst naar uitvoeren gaan en moet naar msconfig wil intoetsen en daar kies je voor start en dan kijk naar het progr. wat je verwijderd heef en kijk je naar een vierkant waar nog een vinkje staat en deze moet je er uithalen., want ander geeft progr aan dat het wil opstraten.
 
humpe zei:
Eerst naar uitvoeren gaan en moet naar msconfig wil intoetsen en daar kies je voor start en dan kijk naar het progr. wat je verwijderd heef en kijk je naar een vierkant waar nog een vinkje staat en deze moet je er uithalen., want ander geeft progr aan dat het wil opstraten.

Hmm Nederlands is niet je beste vak.
Maar hij vroeg niet hoe die software die hij verwijderd heeft daar uit moet gooien maar wat die eruit kan gooien.
Ik neem aan dat hij dan bedoeld welke dingen die erin staan moeten blijven en wat is troep.
Het is misschien verstandig dan even een screenshot te maken van die lijst.
Zodat wij kunnen zien wat je erin hebt staan dat bij geinstaleerde software hoort en wat bij troep hoort :)

p.s. humpe plaats alles aub niet drie keer.
heb ff geduld op moment dat je op plaatsen drukt tot die klaar is.
dan staat elk bericht er maar 1 keer.
 
Ook mogelijk: download Winpatrol.

Dat prog laat o.a. alle Opstart-items zien en geeft de mogelijkheid om items uit te schakelen of te verwijderen.

Dit laatste als je zeker weet dat je het betreffende programma niet meer wilt laten opstarten.
 
keestramper zei:
Regelmatig krijg ik een scherm met de tekst "programma reageert niet" Als ik dan klik op afsluiten dan sluit het meeste wel daarna af, soms moet ik nog een keer klikken.

Verder wil ik weten welke programma's ik kan uitvinken in het scherm msconfig opstarten. Van de meeste namen weet ik namelijk niet bij welk programma het hoort.


Als je dat schermpje krijgt dan staat er boven welk programma het is.
Heb je dat prog niet nodig dan verwijder het gewoon.
 
opstart programma's

jean42 zei:
Als je dat schermpje krijgt dan staat er boven welk programma het is.
Heb je dat prog niet nodig dan verwijder het gewoon.

Ik heb het programma geinstalleerd en gekeken welke programma's er allemaal opstarten.
Ik kwam tot de cnclusie dat alle programma's volgens mij gewoon moeten opstarten, aangezien ik ze dagelijks gebruik. Uitgezonderd voipbuster en skype. Maar als ik die niet gelijk opstart, dan werken ze niet denk ik als er iemand naar me belt.

Echter bij services en processen staan wellicht programma's die wel opgestart zijn maar niet in de opstart lijst staan. Die lijsten zijn nogal lang. Hoe kan ik een screendump hiervan maken om ze te laten bekijken?

Een van de programma's die bij het afsluiten blijft hangen is Nero vision. Ik gebruik dit programma om de paar dagen.

Groetjes Kees
 
keestramper zei:
Ik heb het programma geinstalleerd en gekeken welke programma's er allemaal opstarten.
Ik kwam tot de cnclusie dat alle programma's volgens mij gewoon moeten opstarten, aangezien ik ze dagelijks gebruik. Uitgezonderd voipbuster en skype. Maar als ik die niet gelijk opstart, dan werken ze niet denk ik als er iemand naar me belt.

Echter bij services en processen staan wellicht programma's die wel opgestart zijn maar niet in de opstart lijst staan. Die lijsten zijn nogal lang. Hoe kan ik een screendump hiervan maken om ze te laten bekijken?

Een van de programma's die bij het afsluiten blijft hangen is Nero vision. Ik gebruik dit programma om de paar dagen.

Groetjes Kees

bij services staan heel veel meer dingen dan bij het opstart lijstje van msconfig.
omdat het hier ook om alle services gaat die windows kent die gestart worden.
een screendump zou je kunnen maken door de simpele printscreen knop op je toetsenbord in te drukken dan naar een afbeelding bewerkings programma gaan en dan plakken.
dan plakt die de screenshot vanuit je klembord naar dat programma(paint, psp, photoshop, enz.)
 
keestramper zei:
Ik kwam tot de cnclusie dat alle programma's volgens mij gewoon moeten opstarten, aangezien ik ze dagelijks gebruik.
Programma's die je dagelijks gebruikt kun je op het moment dat je ze nodig hebt inschakelen door de snelkoppeling op je bureaublad of je startmenu.
Inderdaad is een programma als Skype (of MSN Messenger) wel nuttig om tegelijk met Windows op te starten, maar ook die twee kun je na het opstarten van Windows via een snelkoppeling alsnog zélf starten.

Maar veel programma's zetten tijdens de installatie een snelkoppeling in het Opstartmenu en dat is vaak onnodig, kan geheugen in beslag nemen, enz.

Met Winpatrol kan je kiezen voor uitschakelen, geeft dat geen problemen, dan kan je kiezen voor verwijderen.
Daarma is het betreffende programma niet van je PC afgehaald, uitsluitend dat opstarten met Windows is vervallen.

Soms zijn daardoor wel problemen (conflicten e.d.) opgelost.
 
BANDIT123 zei:
((Sorry Mod))


Jij bent Systeem beheerder???

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1698158&postcount=10

Waarom katten?

Klik de link van@ Humpe eens aan in dat Topic dan zie je waarom!!!

Groet @Bandit 123

ik denk dat dit bericht aan mij gericht is
met die verstanden dat er naar een door mij gepost bericht gewezen wordt.
Echter snap ik niet de bedoeling van dit bericht.
"Waarom katten?" nou ik persoonlijk erger mij er altijd aan als mensen dingen 3 x achter elkaar posten.
En welke link van @ humpe bedoel je? en wat heeft de opmerking of ik systeembeheerder ben ermee te maken?
maarja om het in dit topic een beetje bij het topic te houden denk ik dat het makkelijker is dat je mij een pm stuurt met wat nou daadwerkelijk de bedoeling van je bericht is.
ik ga er nu maar geen oordeel over trekken voor ik straks vooroordelen trek die achteraf niet kloppen.
Ik zit niet op dit forum om problemen te zoeken of veroorzaken.
Ik zit op dit forum omdat ik zelf een computer probleem heb en om anderen te helpen bij hun computer problemen.

even betreffende het bericht van boeing_737:
Daar geef ik je 100% gelijk in.
veel mensen starten inderdaad teveel software bij het starten van windows automatisch op.

maar gezien we het nu alleen over het opstart gebeuren hebben
vergeten we volgens mij nog de andere helft van het gemelde probleem in het begin.
Het afsluit probleem bij zijn software. Is dit al opgelost?
of zijn we daar nu overheen gesprongen en vergeten we dat nu een beetje?
 
Kijk eens naar de tijden van de posts van @humpe zal je zien dat het een foutje van het Systeem is,de tijden zijn hetzelfde.

En Taal bedoel ik dit mee in zijn Hantekening http://www.dystonie.nl/

Dit lid is al meer aangevallen daar over,Sorry

En PM en had ik wel gedaan maar dat staat bij U uit,helaas


En voor nu Weltegerusten
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Bandit123 voor de uitleg van mijn probleem. Het zal bij mij wel niet snel genoeg weg gegaan zijn. Vandaar dat ik het schijnbaar 3 maal heb opgedrukt. Anderen zijn dan sneller als ik met antwoorden dan als ik die andere 2 die er dubbel in staan kan verwijderen. Sorry dat dit er weer in geslopen is.
 
Regelmatig een update maken, voor komt veel problemen., dat doe ik ook!!
 
Afsluitprobleem en opstarten

Oke ben ik weer. Het afsluiten doet zich voor bij b.v. Nero Vision. De rest van nero werkt wel goed. Het programma loopt ook regelmatig zo vast.

Het opstarten.

Ik heb win patrol er nu op staan en kan nu ook een screendump maken en plakken in kladblok. Echter hoe krijg ik hem dan in dit scherm?

Dit zijn de voor mij onbekende opstart programma's:
CTHelper
CTxCplDeamon
nwiz
Nvmediacentre
DataLayer
IMJPMIG8.1
SSBkgd Update
IndexSearch
SetDefprt
Winlogon Userinit
Winlogon Shell

En verder nog enkele programma's die ik wel herken en die mogen opstarten

Als ik er van bovenstaande lijstje kan uitschakelen?
Is er ook nog ergens een functie voor ( veilig) snel afsluiten?
 
Mijn Winpatrol Opstarters:



(Klik voor vergroting.)

Nero Filter Check en BGMonitor zijn uitgeschakeld en een andere Nero "opstarter" heb ik verwijderd.


Mijn Winpatrol Processen:



(Klik voor vergroting.)

Processen en Services laat ik allemaal staan, hier zitten ook door Windows XP opgestarte functies tussen die nodig zijn voor het goed functioneren van het systeem.

Als de Nero opstarters zijn uitgeschakeld en Nero Vision blijft toch "hangen" bij het afsluiten: ik zou Nero deinstalleren en daarna opnieuw installeren. Vaak zijn de problemen daarna verdwenen.
 
Laatst bewerkt:
opstart programma's

hoe plak ik een printscreen in dit veld? Ik heb bij winpatrol een printscreen gedaan en toen geprobeerd te plakken in kladblok, maar dat gaat niet. Toen in word dat is me wel gelukt. Echter het lukt mij niet om het hier te plakken zodat jullie het kunnen bekijken. Als ik het in dit veld plak dan schuift alleen de cursor een plaatsje op.
 
Ik gebruik MWSnap om plaatjes van mijn scherm te plukken.

Die plaatjes laad ik op naar ImageShack.

In ImageShack krijg je 'links' o.a. bestemd voor een forum.
 
Laatst bewerkt:
Boeing_737 zei:
Ik gebruik MWSnap om plaatjes van mijn scherm te plukken.

Die plaatjes laad ik op naar ImageShack.

In ImageShack krijg je 'links' o.a. bestemd voor een forum.

Oke zo werkt het met plaatjes, echter ik had gezegd dat ik het in word geplakt had, omdat ik geen ander programma heb. En daar lukt het niet mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan