afsluitprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

watnu?

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Hallo, sinds ik een pci card van linksys voor draadloos internet heb geinstalleerd sluit mijn computer niet meer af als ik afsluiten - afsluiten doe. Hij start dan gewoon weer op! De informatie van windows heb ik al doorgenomen maar daar stond nix wat hielp zoals het vinkje weghalen bij de optie dat ie automatisch herstart indien het systeem wegvalt of niet meer reageert. Weet iemand hoe ik dit euvel kan verhelpen en vooral waar dit aan ligt :thumb: alvast bedankt.

heb je niet ergens (ik geloof in je bios) aanstaan dat je netwerk kaart als hij een verbinding ziet automatisch de pc mag opstarten en uit slaapstand mag halen.

dan is het ook mogelijk om via een sms vanaf je GSM op afstand je pc optestarten?

In BIOS heb je inderdaad een instelling: Wake On Lan [WOL]
Als die op "enabled" staat, start de PC bij de kleinste "bliep" op je Lan vanzelf weer op...

misschien een rare vraag... maarree hoe en waar verander ik settings in de bios= :shocked:

das geen rare vraag hor ik kan veel raardere verzinnen:D

druk onder het opstarten op del of f11 of f12

dat zijn een paar van de meest voorhandligende toetsen
hij geeft het ook vaak aan van del=start setup

als je in de bios ben kijk je wat rond en veranderen gaat gewoon met de pijltjes toesten en enter vervolgens druk je op f10 en dan op Y.

Misschien ben je er al uit, maar als dat niet zo is nog wat toelichting. Elke BIOS heeft zijn eigen opbouw, maar in grote lijnen hebben ze allemaal hoofdmenu's, soms naast elkaar in een blauwe balk bovenin het beeldscherm. Zoek in ieder geval het menu "Power" op. Met de pijltjestoets beweeg je de "highlight" en geef Enter als je er op staat. Zeer waarschijnlijk zie je dan in het scherm "ACPI". Highlight dat woord, geef Enter en zet de highlight op "Wake On Lan.....Power On". Geef weer Enter, zet de highlight op "Stay Off" en geef weer Enter. Als het goed is staat er nu: "Wake On Lan.......Stay Off".
(Als dat er al stond toen je begon...hoef je dus niets te doen. :D )
Druk twee keer op Esc en druk op F10 en Yes, zoals killer555 al aangaf.
Succes!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik er zo wel uit ga komen! Bedanjkt voor jullie reacties. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan