afsluitprobloom Win98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

remond

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2004
Waarschijnlijk nadat ik Spybot heb gedraaid kan ik mijn pc niet meer op de gebruikelijke wijze afsluiten. De PC blijft hangen in het winscherm met de mededeling windows wordt afgesloten. Het lukt alleen als ik de uitknop enige tijd ingedrukt houd. Het uitzetten op de gebruikelijke wijze lukt wel als ik hem in de veilige modus opgestart.
Komt dit probleem iemand bekend voor?

start spybot weer eens op en klik op herstel.
als het goed is zet hij alles weer terug wat jij verwijderd hebt

Goldfinger bedankt voor je vlotte reactie. Ik heb gedaan wat je zij , echter zonder resultaat. Conclussie; Spybot is niet de veroorzaker van het afsluitprobleem.

Staat er bij apparaatbeheer -> systeem apparaten soms APC met een uitroepteken, of helemaal niet ??

start eens op in veilige modus en kies voor opstarten in laats goedwerkende confugatie.
(ik weet niet of deze funktie zit op win98)

wat je ook kan doen is een backup terug plaatsen.
nadeel hiervan is dat je waarschijnlijk terug gaat naar een punt ver in het verleden zodat waarschijnlijk sommige programma's opnieuw geinstaleert moeten worden.
als je pc nu dan wel goed afsluit dan weet je in ieder geval dat er niks aan je hardware ligt.

wat je moet doen is in ieder geval eerst zelf een backup maken zodat je altijd weer terug kan naar je oude sytuatie.

handel als volgt:
ga naar ms-dos-promt
vul het volgende in:scanreg/backup
volg nu eventuele aanwijzingen op

als je dat gedaan heb vul dan nu weer in:
scanreg/restore.
je krijgt nu een lijst met backups met een datum er achter.
kies nu de meest recente datum.(natuurlijk niet de datum die je vandaag aangemaakt hebt)
ga naar de datum die je het meest bevalt en zeg enter.
gewoon weer opvolgen wat er gevraagt wordt.
pc opnieuw opstarten en hopen dat het nu weer werkt.

is dit niet het geval zeg dan weer scanreg/restore en kies dan nu wel de datum van vandaag uit.
de pc is dan weer het zelfde als voor je met deze aanwijzingen begon.

als het wel werkt hoop ik voor je dat je niet teveel programma's moet herinstaleren.

ik hoop voor je dat het werkt.
veel succes

gerard

De optie opstarten laatst goedwerkende confugiratie in de veilige modus kan ik niet vinden en zal dan wel niet aanwezig zijn.
De backups na opdracht scanreg gaan niet verder terug dan de laatste 4 dagen. Het probleem is iets van de laatste weken. Vreemd dat die wel normaal afsluit vanuit de Veilige Modus. Ik ga wel middels msconfig op zoek na opstartprogrammas die mogelijk oorzaak kunnen zijn.

Sorrie voor de late reactie. Op doordeweekse dagen heb ik geen tijd om te computeren. Ik heb de shutdown link gedownload en geinstalleerd. Echter zonder het gewenste resultaat resultaat. De PC blijft naar veel gerammel hangen op het windowlogo. Na alt-ctrl-del start de computer opnieuw op. Uitzetten kan alleen met de aan/uit knop.

ik heb dit ook gehad bij meerdere pc's hier.
Heb je toevallig een compaq?

In dat geval moet je even naar de website van compaq en daar even zoeken bij drivers als ik het goed heb. Daar staat ook een patch voor het afsluitprobleem.
Die heeft bij mij alles opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan