Afspeelapp gezocht

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Besturingssysteem
Windows 11
Ik heb een zeer ruime muziekcollectie op mijn pc in mappen per artiest of genre met in elke map nog eens submappen. Ik zou graag een app hebben die random uit alle mappen muziek kan afspelen zonder dat ik playlisten moet maken of alle nummer uit de mappen en onthoud wat reeds afgespeeld is.
Bestaat dit?

Misschien
REAL Shuffle Player
REAL Shuffle Player heeft een gratis versie die precies doet wat jij zoekt
Microsoft Store +1
. De kernfuncties waar je om vroeg, zoals de "Folder-Playlist" (het automatisch inladen van mappen en submappen) en "Smart Shuffle™" (het onthouden van wat al gespeeld is), zitten gewoon in de gratis varia

Laatst bewerkt:
Is toch simpel, klik met rechts op de hoofdmap van al je muziekbestanden en kies voor play in winamp.
Ook al je onderliggende mappen worden dan meegenomen. Zet dan de shuffle functie aan, en hij zal alles random afspelen.

Winamp gebruik ik al jaren maar zou niet weten hoe die bestanden gaat afspelen zonder dat je die in de playlist editor zet.
Bericht automatisch samengevoegd:

Defender smartscreen blokkeert de toepassing. Omdat het Russisch is?
Schermafbeelding 2026-04-12 162245.png
Dit is de melding die ik op Edge krijg. Die zie ik wel vaker als ik wat gekke dingen wil downloaden, dus ik kijk er niet zo van op. Maar hier is het vaag dat die melding komt, want het is toch best wel een veelgebruikte mediaplayer.
Smart screen blokkeert het niet omdat hij een virus in het bestand detecteert, maar puur omdat het niet vaak gedownload wordt, wat ik vermoed komt omdat het precieze versienummer in de bestandsnaam staat, waardoor er heel veel verschillende versies zijn, want er komen regelmatig updates uit, maar smartscreen trackt dat natuurlijk weer verkeerd.

Ik gebruik hem al meer dan tien jaar en dit is de eerste keer dat ik die melding tegenkom.

Dat probleem heb ik ook met het installeren van de nieuwere versie.
Deze uit 2019 doet het nog wel goed:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan