Afspelen DVD, via DVD-speler op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik beschik, behalve de DVD-speler, ook over een TV-out optie.
Hoe gaat het verder in z'n werk om een DVD-tje af te spelen met de DVD-speler van de PC op mijn TV.
Wat voor kabels heb ik nodig en welke software ?

Wat voor kabel je precies nodig hebt, hoe die heet weet ik niet, maar dat kunnen ze je in de winkel wel vertellen. Verder heb je geen extra software nodig. Je sluit de kabel aan op je computer en op je tv. ff je computer uitzetten en weer aan, nu krijg je als het goed is bij het opstarten al een of ander scherm waar je het een en ander in kan stellen.

Waarschijnlijk heb je een gele tulp kabel of svhs kabel nodig, je moet even kijken wat er uit je video kaart komt en wat er in je tv past.
Als je dan de kabel ertussen aansluit zie je in je onder instellingen, geavanceerd in je beeldschermeigenschappen dat je kunt kiezen tussen je normale beeldscherm en je tv! Klik op de tv en kijk je dvd'tje

DVD afspelen op TV, vervolg

Dus de kabel vanuit de videokaart (het is de matrox G550 waarop je twee monitoren kan aansluiten) gaat rechtstreeks naar de TV ! Ik heb op de TV een tweede scartaansluiting. Moet ik die koppelen aan de tweede monitoraansluiting ? Als ik daarna via beeldschermeigenschappen e.e.a. heb aangepast, is het dan een kwestie van DVD-tje in de DVD-rom en speelt hij dan vanzelf af. Heb ik daar geen software voor nodig ?

Ja, zo moet het gaan.
Wel heb je software nodig om de dvd af te spelen.
Een goed voorbeeld is PowerDVD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan