Afspelen mp4 bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petroek

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2015
Goede morgen beste forumleden,

Ik heb videobestanden van mijn mobiel ( Huawei ascend G6 ) naar m'n pc gedownload.
Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg ze maar niet afgespeeld.
Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
B.v.d.

Petroek

Erg weinig informatie over hoe de bestanden heten (vooral wat er ná de punt komt, dus de extensie), hoe je ze op de pc hebt gezet etc.

Op andere Android toestellen wordt het (naar ik begrepen heb) een .3GPP bestand, die je kunt afspelen in (bijv.) VLC
Ook als het een ander formaat blijkt te zijn maak je een goede kans het te kunnen openen met VLC.

VLC speelt ook MP4 af.

Tijs.

Hallo Tijs,

Ja sorry maar ik ben op beide, mobiel en pc, niet zo'n ster.
De bestanden hebben gewoon een nummer gekregen en als ik bij eigenschappen kijk er bij bestandstype MP4-video (.mp4)
VLC heb ik net geprobeerd, ook hier zwart scherm en geen geluid.
Maar als ik je goed begrijp kan ik ook met downloaden iets fout hebben gedaan.
Ik kan ze natuurlijk nogmaals downloaden en 'ns noteren wat ik precies doe.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

Gr. Peter

Zijn die filmpjes op het toestel zelf wel afspeelbaar?

Handleiding: hier
Staat (o.a.) dat .3gpp en .mp4 als video-formaat worden ondersteund. Je kunt VLC opnieuw installeren, maar als dat niet helpt dan zou het (bijv.) kunnen liggen aan bestandscorruptie op de sd-kaart etc.

Tijs.

Ja, op het toestel zelf zijn ze gewoon te bekijken.
Zal ze nog eens downloaden en VLC nog eens installeren, kijken wat er nu gebeurt.
Bedankt.

Gr. Peter

Heb er alles weer vanaf gegooid en deze keer de bestanden er gewoon met verkenner terug op gezet.
Kan ze nu wel afspelen, beeld en geluid.
Alleen worden alle video's in liggende weergave afgespeeld.
Zie zo snel ook niet hoe ik de weergave kan keren maar daar kom ik wellicht ook wel uit.
In ieder geval bedankt voor de ondersteuning Tijs.

Gr. Peter

Je bedoelt dat alles nu 'op zijn zij' ligt, dus 90 graden geroteerd naar de verkeerde kant en je je hoofd moet draaien om het filmpje in de juiste orientatie te zien?
Indien ja: Je zou kunnen kijken of deze instructie de video kan roteren.

Tijs.

Hoi Tijs,

Je hebt me alweer een stuk verder geholpen.
Met Windows Live Movie Maker kan ik de filmpjes inderdaad roteren.
Alleen, als ze op hun zij liggen kan ik ze afspelen in full screen, als ze geroteerd zijn hou ik plm. een derde in het midden van het scherm over.
Is dit normaal??

Gr. Peter

Geen idee, ik kan je niet verder helpen.

Tijs.

Maakt niet uit, je hebt me meer dan genoeg geholpen, ik kan hier wel mee leven.:)
Bedankt.

M.v.g.
Peter

ja

Wat je kunt doen (zoals hier boven ook al is gezegd) is gewoon VLC Mediaplayer downloaden (dit programma speelt bijna elk type bestand af)
maar als je hier ook zwart beeld hebt is het verstandig om de filmpjes nog een keer te downloaden en het opnieuw te proberen.

Laatst bewerkt:
Je hebt de filmpjes gemaakt met de telefoon en deze heb je gewoon rechtop gehouden.
Dan krijg je als je deze afspeelt op bijvoorbeeld een pc of laptop aan de zijkanten een zwarte balk,
is het beeld zo gedraaid dat hij op de zij ligt dan krijg je wel een beeldvullend scherm.

Dus de telefoon draaien bij het opnemen zodat je een beeld krijgt die normaal kunt zien op de pc laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan