Afspelen van filmpje lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theow

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
11
Ik ben in het bezit van een computer met een MSI moederboard, een AMD 2800+ processor, Nvidia 6600 videokaart, 1024 MB geheugen en twee harde schijven (160 en 200GB). Tot voor kort kon ik gewoon video afspelen. Ik monteerde ook film. Van de ene op de andere dag lukt het me niet meer om film af te spelen, of dat nu vanaf internet is op via de harde schijf, het beeld lijkt te bevriezen. Heel langzaam wordt beeld opgebouwd als ik bijvoorbeeld iets in het scherm verplaats. Als alles is afgesloten dan moet ik de computer herstarten om weer normaal te kunnen werken. Ik heb opnieuw Windows XP home en sp 1 en 2 geinstaleerd en vervolgens Media player 10. En zelfs met alleen die programma's blijft het euvel bestaan. Andere programma's draaien goed. Muziek afspelen gaat ook goed. Zelfs een zwaar spel als Broken Sword The angel of Death. Dit loopt vlekkeloos. Ook bij Adobe Encore gaat het mis als ik de film wil afspelen. Ook gaat het fout bij Power DVD en bij de speler van Nero.
Ik heb ook een pakket codecs gedownload. Maar niets helpt.
Wie kan mij helpen
Theow
 
Laatst bewerkt:
Lijkt alsof de fan op je videokaart de geest gegeven heeft... of onder het stof zit.......
Bij veel kaarten kun je onder instellingen [rechts klik op het bureaublad] > geavanceerd, de temperatuur van je gpu aflezen... boven de 127 graden gaat ie lelijk doen.....
Of even speedfan of everest downloaden....... die lezen ook keurig de sensors uit...
 
Correctie...

Fan lijkt toch niet plausible als die games nog perfect werken......... Sorry als je nu de kast al open gezaagd hebt... hoewel, een beetje stoffen van tijd tot tijd kan geen kwaad....
 
Correctie...

Fan lijkt toch niet plausible als die games nog perfect werken......... Sorry als je nu de kast al open gezaagd hebt... hoewel, een beetje stoffen van tijd tot tijd kan geen kwaad....

Kast ligt al een paar dagen open.
Wat bedoel je met "het systeem te laten versnellen met 9,8m/s2 "
En hoe doe je dat dan?
 
Versnellen met 9,8 m/s2? [Dat is de versnelling die je krijgt door de zwaartekracht]:
Systeem het raam uit gooien ...
 
Opgelost

Wat er fout is weet ik niet maar het probleem lag aan de Videokaart.
Die draait nu op de testbank bij de leverancier. Ik heb op dit moment een ander kaartje gekregen deze werkt wel goed. Het is voor mij toch nog steeds een vreemd probleem.
Ik ga windows maar niet versnellen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan