• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afspraak in cel koppelen aan cel met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Beste helpers,

ik heb een (waarschijnlijk) simpele vraag, maar kom er niet goed uit.
Als bijlage stuur ik een uiterst simpel maandkalendertje. Alleen in cel C3 staat een eenvoudige formule, de rest is gewoon doortrekken van bv "=C3 + 1".
Onderin de cellen C35 en F35 staan de gevalideerde maanden en jaren.
Ik vul in kolom G een V of X in, afhankelijk of er wel of niet een afspraak is gemaakt, maar nu is de vraag: HOE kan ik deze cel koppelen aan de datum in kolom B op dezelfde rij? Zodat deze dus mee verandert als ik maand of jaar verander.

Zie voorbeeld..

Bijlagen

Code:
=IF(E3=1;"Zondag";IF(E3=2;"Maandag";IF(E3=3;"Dinsdag";IF(E3=4;"Woensdag";IF(E3=5;"Donderdag";IF(E3=6;"Vrijdag";IF(E3=7;"Zaterdag")))))))
Code:
=text(c3;"dddd")

Je zal de data ergens moeten opslaan anders staat deze vast in een cel.

Met een beetje VBA zou het kunnen. De kalender ook maar een beetje geoptimaliseerd.

Bijlagen

VenA en JeanPaul28, allebei hartelijk dank..
Wel lachen, die IETS simpeler code, VenA.

Maar de vraag waar het eigenlijk om gaat, heb ik denkelijk niet duidelijk gesteld.

Als ik in kolom G een V of X plaats, hoort die bij de datum van dat moment op die rij...Dus als ik een andere maand of jaar invul met C35 en F35, moeten deze gegevens mee veranderen, omdat ze bij de laatst ingevulde datum horen. Dit "beeld "moet dus mee scrollen...zodat ik altijd de afspraken weer terug kan kijken.

Sorry, hier keek ik overheen. Ik krijg binnenkort een nieuwe lens vanwege staar, vandaar...
Ga me er even in verdiepen...

Zit ook maar korte tijd tussen beide berichten. Werkt geen lens tegen.

Dat is waar. Je code werkt overigens prima. Was al bang dat het zonder VBA niet zou gaan lukken. Moet me nog wel even goed verdiepen in die code, staan wat dingen in die ik nog niet direct zie, maar dat gaat vast wel lukken. Fraai...
Ga nu even slapen. Kinderbedtijd.

Kan ook. 2 keer intersect is overbodig. Inspringpunten in code zijn wenselijk. Door de getransponeerde opzet wordt verder data-analyse vrij lastig. Maar dat het ergens vastgelegd moet worden zijn we het over eens.:d

Heren, ik heb weer zeer veel geleerd. Maar inderdaad niet mogelijk zonder VBA, dacht ik al, mede omdat er niets in een vaste cel staat. Dat is dus zoals VenA al zei.
Overigens zijn jullie oplossingen prima. En de onnodige rijen en kolommen kan ik nu verbergen. Hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan